Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Drastisk stigning af bivirkninger fra psykofarmaka.

Redigeret 30 april, 2013, 19:47 i Åben debat om depression
Selv om psykofarmaka sælges som "sikre og effektive" af psykiatere og medicinalfirmaer, så ser vi en drastisk stigning i rapporterede bivirkninger fra forbrugerne.

http://www.youtube.com/watch?v=8MtijG4F ... AAAAAAADAA

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det skal selvfølgelig tages alvorligt, men der er også virkelig mange der misbruger deres medicin efter hvad jeg har set og hørt..
  • Indstillinger
    Hej Kasper

    Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken slags psykofarmaka, du mener, der sker et misbrug af, efter hvad du har set og hørt.

    Sådan som jeg ser på det, så er der så mange ubehagelige bivirkninger ved psykofarmaka, at folk i de fleste tilfælde har meget lidt lyst til at tage medicinen, selv når der ikke er andre muligheder. Det gælder både antidepressiva og antipsykotika. Jeg har vanskeligt ved at tro, at folk tager den slags medicin, hvis det ikke er nødvendigt, for hvorfor skulle de udsætte sig for ubehagelige bivirkninger uden grund?

    Er det sovepiller og beroligende medicin af stesolid-typen, du tænker på? For her er det mit indtryk, at lægerne er blevet meget tilbageholdende med at udskrive den slags, fordi de ved, at disse midler ikke er nogen god løsning.

    Eller er det medicin til Børn med ADHD, du tænker på? Der er meget diskussion angående ADHD-medicin, men når det er læger, der udskriver medicinen til børnene, så kan man vanskeligt kalde det et misbrug. Det er jo ikke børnene, der beder om medicin!

    Det kunne være interessant at vide, hvad det er, du tænker på.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    til Kasper.Du aner virkelig ikke hvad du taler om. ingen misbruger psykofamaka. Tværtimod er der mange der forsøger at undgå det, da bivirkningerne er rædslesfulde.
Log in eller Registrér for at kommentere.