Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

HJÆLP - kan jeg være blevet gravid?

Redigeret 2 december, 2011, 07:58 i Prævention
Hej.

Jeg er enormt bange lige nu, for om jeg kan være blevet gravid... Jeg glemte for det første at starte på en ny pakke p-piller. Skulle være startet tirsdag aften, men opdagede det først torsdag morgen. Her tog jeg så pillen fra onsdag aften og tog derefter min p-piller som sædvanligt. Samme dag (torsdag) tog jeg en fortrydelsespille, da jeg havde haft ubeskyttet sex aftenen før.
Jeg blev enig med min kæreste om at vi altså blev nødt til at huske kondom HVER gang. Men i går aftes (ti dage inde i cyklus) sprang kondomet! Har hørt at man ikke må tage to fortrydelsespiller i en cyklus, så hvad skal jeg gøre???
Jeg er virkelig bange lige nu...

Hilsen den fortvivlede

Kommentarer

• Sikke noget rod.

10 dage inde i cyklus? Cyklus starter på menstruationens 1. dag, så du mener vist 10 dage inde i p-pille pakken.

Hvis du blev ved med at tage p-piller efter du tog fortrydelsespillen (hvilket du vist i reglen ikke burde være fortsat med, da du burde have givet din krop ro) så burde der ikke være noget at bekymre sig om. Hvis man glemmer i uge 1 skal man som regel bruge kondom i en uge, hvorefter man igen er beskyttet af p-pillerne. Tjek indlægssedlen.

Hvad med at droppe de p-piller og få en spiral eller p-stav?

Eller lade være med at bruge nogen af delene, hvis I alligevel vil bruge kondom hver gang...
    Hvis kondomet er sprunget før, så bruger I det med stor sandsynlighed forkert (formodentlig et for lille eller at der er luft i tutten), og i så fald skal I have styr på at bruge det korrekt før I bruger det som eneste prævention.

Og så skal I begge lige blive testet for sexsygdomme hvis I har haft sex før I havde det med hinanden.

Uanset hvad, så syntes jeg, at du skal ringe og få en tid hos din læge, hvor du og din kæreste sammen kan tage op og få en snak om prævention. Der findes mange forskellige former :)
Log in eller Registrér for at kommentere.