Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ensom norsk dame

Redigeret 25 august, 2011, 15:46 i Ensomhed
Jeg er 46 og har bod i danmark i 10 år nu. Hvorfor er det så svært at få venner? Er det noget galt med mig? Jeg har forsøgt at få veninder, men frem til i dag har det endu ikke lykkedes :(. Jeg har en dejlig kæreste og vores 3 hunde, men savner en veninde jeg kan gå i byen sammen med, men hvordan skal jeg klare og finde det når de danske kvinder er så svær at komme i kontakt med! Jeg er jo bare en helt normal nordisk dame som er åben og nem at snakke med! Jeg har bare ikke børn og går ikke så meget op i sladder som mange kvinder gør. Mit selvværd har det heller ikke for godt, efter alle år i dk uden socialt liv! Jeg bor i nordjylland nu, og har tidligere bod på sjælland hvor det er svært at komme i kontakt med folk! Jeg håber det var nemmere i nordjylland, men det er det vistnok ikke :(.
Hilsen den ensome dame.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej med dig.
    Har du overvejet at bruge en hobbybetonet genvej. Har du en hobby, så meld dig til et aftenskolehold. Gerne et sy, strik, møbelpolstring eller lgn. altså noget hvor man bevæger sig hen i mod hinanden og diskuterer løsninger o.s.v.
    Jeg har selv undervist i mange år, og mange af mine elever har stadigvæk kontakt og fællesskab med hinanden.
    Hilsen Victoria
  • Indstillinger
    Hej ja det kan være du bor i en område af jylland hvor det er lokal befolkningen der er flere generationer har boet der det sted , og har svært ved at tage imod andre folkefærd. Det er der i nogle byer og landdistrekte . Måske kan du bedre få kontakt i de større byer deroppe de er nok ikke så kritiske, og ja i dag skal man møde sine venner ved aktiviteter. kursus , udflugter med foreninger . evt facebook. Du kan selv lave en klub på bibliotek eller andet sted i byen , det har jeg og min veninde gjort det er stor tilslutning , måske er der andre,der har det som dig, der ikke tør komme frem. du kan tale med dine naboer og sætte sedler op i brugsen og på den måde møde nye mennesker . hvis der er en sød nabo du kender kan du ringe på og spørg om de giver en kop kaffe . det kan også blive en ny ven . eller en du kender fra byen som du synes er rar. nogle gange passer folk sig selv . og det er de nye ankommende der selv skal spørge om en vil være deres ven . så prøv at spørg en du har kendt længe. og sig hej til mennesker du tit møder . så de ser dig som udadvent og får lyst til at tale med dig. og sig til dig selv du kan det du vil gøre. og du er god til det . øvelse gør mester , du må lære at tænke du er god nok som du er. men det kan være svært at komme til et andet sted . hvor vi har et andet dialekt. det kender jeg også herfra hvor jeg bor. håber på du finder en løsning held og lykke
  • Indstillinger
    Kære dig.

    Det er bare ikke rart at føle sig alene. Når man har været isoleret så længe som du har, kan det være rigtig svært pludseligt at gå ud og gøre en masse.
    Som de andre skriver, vil jeg også anbefale dig at finde en interesse.


    De fleste tilbud til folk, der er ensomme, er desværre primært rettet mod ældre eller unge. Og som jeg kan læse ud af dit indlæg, lægger du midt i mellem. Hvad laver du til hverdag?

    Jeg kan varmt anbefale dig at finde noget frivilligt arbejde. Der kan man møde mange mennesker, og man kommer tit ind i et sammenhold med positive ressourcestærke folk, der er sociale og klar på at møde andre.

    Her er et par konkrate idéer:

    * Besøgsven hos gamle eller andre
    *Arbejde i en genbrugsbutik, hvor du kan sælge eller hjælpe med at gøre tingene i stand
    *Arbejde i en organisation, hvor du møder op på et bestemt sted og er sammen med andre, når du er der - der er masser muligheder

    Du kan prøve at se på siden www.frivilligjob.dk, hvor de forskellige foreninger søger efter det, de har brug for.

    Jeg ser ind i mellem opslag fra kvinder, der søger veninder rund om i landet. Måske det var en idé?

    Her var i hvert fald lidt konkrete idéer. Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget?

    Kærlig hilsen Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.