Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

strilerseret ufrivilligt

Redigeret 19 august, 2011, 03:44 i Ufrivillig barnløshed
hej jeg er en pige på 27 år som er blevet strilerseret pga min mor ikk ville ha jeg fik børn jeg har hele tiden været i mod det og sagt at jeg ikk ville men hun fik mig manipuleret til det da jeg så skulle til for undersøgelse ville jeg snakke med lægen alene og fortælle jeg ikk ville men min mor gik bare med og lægen kunne desværre ikk se på mig jeg ikk ville ha hende med til samtalen og så prøvede jeg så at sige det mens hun var der men så sparkede hun mig på benet under bordet så blev manipuleret til at skrive under nogen der ved om der er en måde jeg kan blive gravid på kunstig befrugtning eller noget jeg er meget ulykkelig da jeg har fundet mig en dejlig fyr der også gerne ha et barn med mig er der nogen der ved om vi har en mulighed

Kommentarer

• Hej Kikimin
    Hvad er årsagen til at du ikke vil have ændret operationen?
    Selvfølgelig er det en større operation end da du blev sterilliseret, men det kan lade sig gøre, og der er en stor del der bliver gravide efter indgrebet.
    Vælger du denne løsning skal du igennem din egen læge som så henviser dig til gynækologisk ambulatorie, som så vil tage en snak med dig om hvorfor denne beslutning, og indstiller dig til operation.

Jeg kan ikke sige dig hvordan de stiller sig til fertilitetsbehandling af dig når du er gået frivillig med til sterillisationen, da du jo har underskrevet papirerne.

Held og lykke til dig.
    Hilsen Rita
  • jeg kan desværre ikk få lavet det om da mine æggeleder er brændt over efter de nye metoder
  • Ærligt talt så er jeg i tvivl om, om det er et seriøst indlæg det her. I så fald har det da været ekstremt inkompetent personale der har været inde over det indgreb helt fra egen læge til sundhedspersonalet på hospitalet, siden ingen har talt med dig alene. Det har jeg meget svært ved at tro er muligt.

Men ER det seriøst, så vil jeg foreslå at du tager til lægen og taler med denne om både graviditet og om at få en henvisning til psykolog.
  • Ja, jeg har også kigget lidt på det her i dag, og jeg er kommet frem til, at der må ligge mere bag denne historie, end der er nævnt her.

Det er simpelt hen fuldstændigt og aldeles ulovligt at sterilisere et menneske mod hendes vilje.

Da jeg blev steriliseret var jeg 38 år, og til trods for at jeg gang på gang fortalte, at jeg havde gennemtænkt situationen, havde fået de børn, jeg ville have, blev man ved med at spørge mig, om jeg var sikker. Den sidste gang, man spurgte mig, var da jeg lå på operationsbordet, og der havde jeg jo for længst skrevet under.

Her drejer det sig om en pige, der nu er 27 år og aldrig har fået børn før. Der er noget her, der ikke hænger sammen.

Hvis en ung kvinde - uden nogen anden baggrundshistorie, end der her er fortalt - er blevet presset eller manipuleret til at skrive under på noget sådant, og ingen efterfølgende overhovedet har sikret sig, at det virkelig ER hendes egen beslutning, så vil jeg mene, der faktisk er grundlag for lidt af et erstatningskrav.
  • jeg forstår godt at i ikk rigtig tror på mig men der skal man have kendt til min mor og hun kan sno alle om sin lille finger jeg ved bare ikk hvordan jeg melder det og hvor jeg gør det henne syntes selv det er mærkelig og forstår da heller ikk lægerne men nej ellers stikker der ikk noget under
  • Uanset hvad, så skal du tage til din læge.

Du skal jo tale med ham/hende om at komme fri af din mor (tag til psykolog) og så har du brug for at få svar på de her spørgsmål.
  • Du må naturligvis meget undskylde mit indlæg, men det virker meget, meget mærkeligt at en voksen, velfungerende kvinde på mindst 25 år ikke på noget tidspunkt har fået lov til at være alene med sin læge.

Men - jo, der findes da mærkelige mødre også.

Som Anna skriver, så skal du starte med at gå til læge, og der skal du også have hjælp til at frigøre dig for den magt, din mor har over dig.
  • jeg har bestilt til hos min læge har fået tid på onsdag han kunne desværre ikk før
Log in eller Registrér for at kommentere.