Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det et tegn på parkinson?

Redigeret 24 juli, 2011, 03:21 i Parkinsons sygdom
Hej...
jeg føler at mine hænder ryster lidt...?

Er det et tegn på parkinson, skal jeg søge læge og få det tjecket eller er der ingen fare ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er der nogle måder man kan tjekke om det er parkinson på egen hånd eller på en anden måde.. Hvordan stiller lægen diagnosen Parkinsons sygdom vedr. ryster ved hånden?

    Håber at nogen kan hjælpe mig :)
  • Indstillinger
    Jeg googlede lige parkinssons sygdom, symptomer - og det synes jeg da også du skulle gøre.
  • Indstillinger
    det har jeg gjort, et af symtomerne er rystelser... men er kun 19 år :(
  • Indstillinger
    Ja, men der står også at det faktisk primært er omgivelserne, der bemærker ændringer hos den angrebne, hvilket vil sige at første symptom altså ikke er rystelser.

    Det er kun yderst sjældent at en 19-årig får parkinson, så det synes jeg ikke, du skal spekulere så meget over.

    Der kan være 117 årsager til, at du ryster lidt på hænderne; lidt nervøsitet, noget uvant fysisk arbejde du evt. har lavet, eller i det hele taget, at du har gjort nogle andre ting, end du plejer.

    I første omgang vil jeg ikke mene, det er nødvendigt at fare til læge fordi, du ryster lidt på hænderne, men selvfølgelig - hvis du er nervøs, kan du da godt bestille en tid - for nervøsiten i sig selv, kan som nævnt godt give disse rystelser.
  • Indstillinger
    hvilken andre årsager kan det være ? så jeg kan gøre noget ved det :)?
    Så jeg skal være bekymret.. men der står bare at en af måderne at diagnose sygdommen er rystelser :( men det link nedeunder:

    http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=6876
  • Indstillinger
    Nu gik jeg ind i denne her debat, og det kan jeg godt se, at jeg nok ikke skulle have gjort.

    Hvis man søger længe nok, så kan man jo finde symptomer på alverdens sygdomme og blive nervøs for det, og nu skiver du, at du SKAL være bekymret, og er du det, så synes jeg, du skal gå til din læge.

    Ingen i et debatforum kan på baggrund af en smule rysten på hænderne, fortælle dig, at du sikkert nok har parkinson, da det i sig selv - som nævnt - også kan være 117 andre ting, der ikke er alvorlige.

    Jeg kender dig ikke, og ved derfor heller intet andet om dig, end det du her har skrevet, for jeg tror da, du har nogle helt andre problemer, der ligger til grund for denne bekymring, du her kommer med, - og dem kender jeg jo ikke - så derfor beklager jeg, at jeg gik ind i denne debat.
Log in eller Registrér for at kommentere.