Hjem Sport, motion og ernæring Sund kost

Haster!! madnarkoman!

Redigeret 18 juli, 2011, 15:07 i Sund kost
jeg så for lang tid siden en en eller anden fyr i tv der sagde han var madnarkoman og det er det perfekte udtryk for hvad jeg er.. jeg vil så gerne ind i en god rytme og jeg er stort set stoppet med at ryge men er begyndt at tage på i kilo igen.. men jeg har så tit løst til chips og chokolade og andre søde ting hvordan kan jeg vende mig af med det..? er det bare en kold tyrker eller er der andre ting der er mere effektive og hvad kan jeg gøre når trangen til det usunde kommer? ? jeg har virkelig brug for hjælp..!!

Kommentarer

  • Hej med dig.

    Det er bare så super svært ikke at spise de ting.
    Jeg kender det alt alt for godt.

    vis du er overvægtig, kan du garanteret få hjælp ved lægen. Nogle gange kan det hjælpe med støtte fra én, som tager din problemer med det usunde seriøst og forstår, at det ikke er så nemt, som så mange mennesker tror.

    Hvis det var så nemt, så ville en stor del af danskerne helt sikkert ikke være overvægtig.

    Kh en anden mad (måske nærmere slik-, chips- og is)afhængig
  • Hej
    Det er nok ikke noget nyt - Sørg for at begynde med noget sundt, så får du mere lyst til det. Spis varieret og evt. en god multivitamin.
    Hvis du ikke har chips og slik i huset, spiser du det ikke så nemt, vel.
    Hvis det er et problem ikke at have en cigaret i hænderne, så optag dem med noget sundt, eller en hobby du har. Mvh. Helle8
  • Hej Der er forskel på om det er meget mad du spiser. eller det er trangen til meget slik Du kan kontakte en diatist hvis du mener dine madvaner er for fede . og usunde. Hvis du stopper med at ryge er det helt naturlig at du tager på til at begynde med. Det er pokkers svært at lade alt det slik stå i dag. det er alle steder. og det er det der feder, Hvis du vil købe chokolade skal det være 70 til 80 % så feder det ikke , men smagen er mere stærk. Jeg er selv sukker afhængig . men i risiko for sukkersyge. det føles som en alkoholiker der daglig skal have noget at drikke. jeg mangler bare mit slik. Hvis du kan lide frugt. kan du spise det hver gang trangen kommer på slik. min svoger er læge han har også prøvet det med at slikposen kalder. han siger efter han er begyndt at få 2 retter aftensmad . med frugt grød mm har han ikke så meget lyst til slik . der er jo også lidt sukker i deserten. måske det kan være forklaringen. og mæthedsfornemmelse , ved salat er man ikke så mæt. og der kan saktens være chips. slik cola og andet. så hjælper det ikke så meget at aftensmaden var sund. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.