Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lungebetændelse

Redigeret 10 april, 2016, 06:04 i Åben debat om infektioner
For 4 uger siden var jeg til læge efter at jeg havde været syg i 8 dage men hoste, feber og hæshed. Jeg fik konstateret lungebetændelse og blev sat i behandling med Surlid (et bredspektret antibiotikum) i 7 dage. Efter de 7 dage var jeg feberfri men følte mig stadig ret syg men konstant hoste og kunne næsten ikke tale. Derfor blev jeg sendt til Røngten hvor de kunne se at jeg havde en lungebetændelse på højre lunge. Jeg var ved læge igen og fik selvfølgelig målt min crp som trods røngtenbilledet viste 8. Så crp sagde altså at jeg ikke havde nogen infektion. LÆgen sagde at jeg ikke skulle have mere antibiotikum og at det sidste skulle helbrede sig selv og så kunne vi kikke på det igen den 22 Juni når jeg har været til anden røngten. (der er ventetid på røgnten)MEn... da jeg i torsdags stadig følte mig syg gik jeg til læge igen. Min læge sagde at det IKKE ER NORMALT at være syg så længe men at jeg var nød til bare at give det tid. Crp var stadig normal. Nu er det tirsdag og jeg er stadig syg. Jeg er igang med 5. uge af sygeperioden og jeg kan simpelthen ikke forstå at det bare skal være sådan her. Jeg er normalt ALDRIG syg - Nu er jeg ved at blive bekymret over mit helbred og jeg har simpelthen ikke lyst til at kontakte lægen mere. Jeg føler at de måske ikke forstår hvor dårligt jeg egentlig har det. Faktum er at jeg hurtigt bliver svimmel. Jeg har stort set stadig ingen stemme, jeg kan ikke overkomme de mindste ting som at støvsuge, lave lidt mad osv. Jeg er umådelig træt og ligner en hængt kat, det flimrer for mine øjne i perioder på dagen, jeg føler at min krop er som en klump bly, jeg har ingen særlig appetit men forsøger dog at spise lidt grønt og noget sundt for at styrke mit immunsvar. Jeg forsøger hele tiden at "bare komme til kræfter" men det bliver bare ved med at være det sammen. er der nogen der har prøvet lignende. Det er dælme ikke sjovt mere. Burde man ikke være rask nu ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Nej, det lyder hverken rart eller nomalt. Du kan evt. også styrke dit immunforsvar med C vitamin og hvidløg. Håber du får flere svar. God bedring. Helle8
  • Indstillinger
    Tak for svar. Jo jeg spiser c-vitaminer og alt der kan styrke mit immunsvar.
  • Indstillinger
    Hej du (;
    Jeg gik med hoste, silm, og hoevdepine (Altså lunge betændesle) i 2 måneder, inden jeg kom til lægen, de sagde bare at jeg var for ''langt henne'' til at de ville giv mig noget for det. og så gik jeg med det i 3 måneder mere. I dag 2 år senere, har jeg faktisk stadig lidt ondt en gang i mellem. Men jeg er ryger og passer ikke særlig godt på mig selv.

    _ sys det lyder rigtigt mærkeligt, det du har, også bare det at du mister energi på det. og de ikke har fundet noget mere.
    Jeg sys du skal gå til lægen igen, måske bede om en anden læge ?

    _ hoster du nogle gange blod op ?
  • Indstillinger
    Indlægget er ganske vist 5 år gammelt, men jeg vil gerne fortælle, at jeg bestemt har oplevet noget tilsvarende i forbindelse med lungebetændelse. det tog 2-3 måneder før jeg havde min sædvanlige energi igen. Min læge sagde, at det ikke var usædvanligt.
  • Indstillinger
    Noget af det bedste til at genvinde kræfterne efter en lungebetændelse er hjulkrone olie (borago) viser forskning

    http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=28 ... =8/menu=3/
  • Indstillinger
    også jeg har haft lungebetændelse - en hel måned , deraf en uge indlagt på sygehus. Jeg er dødhamrende træt . Min blodprocent var kun lidt for lav, alligevel anbefalede lægen jernpiller - en om dagen - og også kalk med D. vitaminer . Jeg har endnu kun taget det få dage, men jeg håber at det vil hjælpe ;
    forhåbentlig inden alt for længe .
    Både jernpiller og D. vitaminer kan købes i håndkøb, så det er da værd at forsøge .
Log in eller Registrér for at kommentere.