Hjem Kræft Brystkræft

Kemobehandling, tarm- og stofskifteproblemer

Redigeret 25 maj, 2011, 16:17 i Brystkræft
Jeg fik konstateret brystkræft for et år siden. Jeg skulle have efterbehandling i form af kemoterapi, stråling og antihormonpiller. En uge efter 4. kemobehandling fik jeg invagination - en form for tarmslyng. Ingen inden for behandlersystemet har kunnet bekræfte min mistanke om en sammenhæng. Men da det er en kendt bivirkning med mundtørhed - altså en påvirkning af slimhinderne - synes jeg jo det kan være nærliggende, da der er slimhinder igennem hele fordøjelsessystemet. Jeg er nu begyndt at gå til massage og akupunktur, da der er opstået et hav af komplikationer. Hun er ikke i tvivl om, at der er en sammenhæng, da hun har haft flere under behandling med lignende sygdomsforløb. Er der nogen derude, der kan have haft samme problemer som mig? Desuden blev mit stofskife slået helt ud af kurs. Jeg synes det skulle være obligatorisk at følge stofskiftet under en kemobehandling - i hvert fald hos patienter, der er i behandling for stofskifteproblemer. Under indlæggelsen følte jeg mig i en tilstand af sindsyge med hallucinationer og angst. Først da jeg selv bad om at få blodprøverne taget, blev det opdaget. Er der andre, der har oplevet noget lignende?
Jeg skal lige hilse at sige at det ikke er nogen spøg at blive opereret, når ens imunforsvar er sat ud af spil. Jeg undgik selvfølgelig ikke at få betændelse i form af bylder, fistelgange og sammenvoksninger. Jeg har været genindlagt 10 gange og det endte med en omoperation i Odense. Resultatet er foreløbig blevet en stomi og at jeg nu er begyndt på arbejde igen - 1 år efter diagnosen. Et møgforløb jeg ikke ønsker for nogen.
Log in eller Registrér for at kommentere.