Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i knæet og nu i hoften i modsatte side

Redigeret 26 april, 2011, 15:19 i Fod- og knæskader
Jeg har haft alvorlige knæproblemer i al for lang tid. Men jeg "går bare derud af" og nu har jeg fået problemer med ryggen, hoften og ballen i modsatte side.

Min sædemuskel er øm, min hofte nærmest brænder og skærer samt min ryg smerter.

Jeg ved jo, at det er fordi jeg belaster modsatte side, men nu har jeg udover ondt i knæet flere ting at døje med. Værst er det nok hoften. Det her skal ikke fortsætte for lang tid mere, da jeg garanteret vil få større problemer med hoften end jeg har med mit knæ nu.

Jeg har ikke "råd for", at også hoften skal udskiftes. Det må være nok med, at knæet er skiftet (dog med et meget dårligt resultat)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du ved det jo selv, kan jeg se. Du belaster skævt, og mit forslag til dig er, at du hurtigst muligt får en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig, hvordan du kan undgå disse skæve belastninger, og jo, jeg ved det - det er afsindigt svært, når man har problemer med andre led, i dit tilfælde knæet.

    Derfor bør du også hos den fysioterapeut få lært nogle øvelser, du kan foretage flere gange dagligt for at afhjælpe disse skæve belastninger.

    Det er nemlig rigtigt, at hvis ikke du griber ind nu, så kommer det også til at koste dig en hofte - og det følger jeg sagtens, at det kan du slet ikke magte, især ikke efter den omgang, du har været igennem.
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Du har ret.

    Jeg synes, at jeg denne gang har været sindsyg obs på min gang og bevægelse. Min fysioterapeut har været en stjerne i dette forløb.

    Mit store problem at jeg IKKE kan strække benet. Mangler 15 grader. Til tider kan jeg bare støtte med tåen. Jeg "taber" ofte mit skridt ;-), når jeg går.

    Jeg ser frem til en løsning på knæet, da den nu giver for mange følgevirkninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.