Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stress?

Redigeret 24 april, 2011, 04:19 i Stress
Hej...
Jeg er en pige på de 16 år. Jeg er endelig meget forvirret, jeg ved ikke om det er stress. Men jeg har kiggede lidt på symptomerne på stress.
Jeg er for det meste meget anspændt, og har uro i min krop, men kun nogle gange, hovedpine (noglegange), træthed (mange gange), nedsat humoristisk sans, Irritabilitet (men kun nogle gange).
Jeg har også revet i mig selv, da jeg virkelig var trist. Og ikke viste hvad jeg skulle gøre...

Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, min mor siger jeg har stress. Men jeg ved ikke helt?

Hilsen den forvirret...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Forvirrede

    Det lyder ikke som om, at du er helt på toppen. Din mor siger også, at hun mener, at du er stresset.

    Det er vigtigt, at du så finder ud af, hvad det er, der stresser dig, så stressfaktorerne kan blive mindre. Det kan nogle gange være svært at finde ud af, hvad der skaber stress.

    Men alt hvad der giver negative følelser er faktisk stressende. Så de ting, du ved påvirker dig negativt er det nødvendigt at få ændret på. Det kan være, at du har for mange ting i dit liv, du gør, fordi du er nødt til det eller fordi du er bange for, hvad der sker, hvis du ikke gør det.

    Det handler faktisk rigtigt meget om at lytte til sig selv, så man ikke gør noget, man ikke har det godt med. De ting man gør, skal man helst gøre af lyst og det skal give glæde.
    Det kan være rigtigt svært, for det kan være, at det er upraktisk og at det virker umuligt eller det har nogle konsekvenser, man ikke kan overskue. Men forandrer man ikke det, der ikke fungerer, som man ikke har det godt med, så øges stressen og man får det endnu værre. Problemerne må løses.

    Hvis det ikke er nok at kigge din dagligdag igennem og fjerne nogle stressfaktorer, så kan det være nødvendigt at gå til lægen og få en snak eller måske tale med en psykolog.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Jo det er rigtig, men jeg ved ude mærket godt hvad problemet er...
Log in eller Registrér for at kommentere.