Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg få hjælp fra staten til bryst operation?

hej alle sammen.

jeg er en pige på 20, min højde er 153cm og mit vægt er 43kg.
Mit problem er at mine bryster er alt for store. Jeg bruger 75C-D. Min Bryster har været størrer engang men har også tabt dem lidt ved at gå ned i vægt. men som sagt jeg vejer 43 kg nu og vil ik gå længere ned i vægt for kan se nogen knogler som jeg ikke burde kunne se.
Pga min vægt tab for hurtigt, hænger min bryster. Plus de er store og tunge. Jeg går rundt med nakke- og ryg-smerter hele tiden og kan ikke gå i andet bh end sports BH for alt andet giver mig mere smerter i nakken.

Jeg var til lægen en gang hun sendt mig til kiropraktor det hjalp da hun løsende min nakke men igen ca.1 time efter havde jeg på samme måde. og kunne ikke forsætte pga min økonomi.

Kan jeg få min bryst formindskelses operation betalt af staten / kommunen.?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er bestemt ikke umuligt at du kan få en operation betalt af sygesikringen, eftersom du har ryg- og nakkeproblemer på grund af dine bryster.

    Tag du bare trygt til lægen og få en snak om det!

    Og du har HELT ret i, at du bestemt ikke må tabe dig mere!
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har også altid haft store bryster. Jeg bruger en H-skål.

    Har du prøvet, at gå i en rigtig god undertøjsforretning? Her kan du købe nogle rigtig gode BH'er. Blandt andet mærkerne der hedder Marie Jo eller Prima Donna. BH'en skal sidde stramt i omkreds og skal støtte med brede stropper på skuldrene.

    Disse BH'er er ret dyre - ca. 600-1000 kr., men så er de også derefter!!

    Men jeg synes bestemt også, at du skal snakke med din læge.

    Johanne
  • Indstillinger
    som sagt jeg går kun i sports BH. og de har alle brede stropper. og synes stadige de skær ned i min skuldere især hvis jeg dyrker sport så får jeg meget ondt i nakken og ryggen men mest nakken og skulderne..
Log in eller Registrér for at kommentere.