Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pulserende haard hjertebanken

Redigeret 4 april, 2011, 18:18 i Hjerteproblemer
Jeg lever pt i Tokyo og der har som bekendt lige vaeret et bette jordskaelv og diverse komplikationer.

Jeg er gift og har min familie i Danmark, og har gennem hele forloebet med situationen her i Tokyo holdt dem vel orienteret og foelt at det var ok at blive her ude. Har ikke foelt at det har vaeret en svaer beslutning da jeg foeler mig tryk og godt tilpas her ude.

For nogle faa dage siden da jeg skulle i seng rundt midnat fik jeg en meget staerk/haard hjertebanken, og foelte lidt ubehag og svimmelhed. Hjertebanken var staerk pulserende i nogle faa minutter. Havde meget svaert ved at falde i soevn og maa sige at min hoere sanser foeltes forstaerket. Kunne hoer lyde som jeg normalt ikke har lagt maerke til.

I gaar aftes kom saa samme situation igen. Staerk pulserende hjertebanken og lidt aandenoed.

Har lige vaeret til sundhedstjek her i Tokyo i mandags og kan oplyse at mit blodtryk var 115/72 og fik at vide at jeg var ved meget godt helbred. Lidt for stor, men ikke noget alarmerende, men som vi alle ved ikke er specielt smart naar man samtiddig har diabetes..Foeler mig ikke besvaeret eller i daarlig humoer. Har ikke som saadan angst anfald, MEN det er jo nok lidt det jeg har en mistanke om at det kan vaere? Hvorfor det naar jeg ikke foeler mig utryk eller udsat i hver dagen?

MIN familie er afklaret med at jeg er her og har ikke de store problemmer den vej.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror det er stress.
    Jeg havde en periode før jul, hvor jeg oplevede hjertebanken lige før jeg var ved at falde i søvn.
    Da jeg selvfølgelig blev forskrækket fortsatte denne hjertebanken.
    En gang skete det, at jeg havde hjertebanken i næsten et døgn.
    Jeg var ved lægen, og jeg fik kørt hjertekardiogram, men det var fint, men mit blodtryk og puls var meget høj!
    Jeg fik nogen Beta-blokkere som jeg skulle tage når det begyndte, eller før jeg gik i seng, men det havde ikke rigtig nogen virkning.
    Jeg fandt derimod ud af, at hvis jeg kunne styre den angst når hjertet begyndte at banke vildt, så stoppede det i løbet af få minutter.
    På den måde ophørte det efterhånden.
    Udenfor den hjertebanken lå mit blodtryk og puls fint, da jeg fik et blodtryksapperat med hjem, og skulle notere ned hvad det viste.

    Man er ikke altid selv klar over, hvad der kan stresse en... men det der er sket i Japan vil kunne stresse enhver, selvom man selv føler man tager det roligt.
  • Indstillinger
    Hej, og mange tak for dit svar/indlæg.

    Det er lidt det jeg var klar over, og må også sige at det har været en lidt hård og stressende periode.

    håber du har styr på din hjertebanken, og ved at jeg kommer videre. skal bare lige have lidt tid og o her ude, så er jeg tilbage i normal tilstand snart igen.

    Hygge og god weekend
  • Indstillinger
    Jeg er også overbevist om at det er din psyke der spiller ind.

    Både stress og ængstelse/angst kan give hjertebanken og lydfølsomhed m.m. og det er helt normalt at det kommer i "anfald"...
  • Indstillinger
    Hej Ja det kan godt være et stykke tid efter man har fået et chok eller været ude for svære forandringer i sit liv. du kan også komme til at opleve at det giver en smerte rundt om hjertet. jeg har fået at vide at det er der sorgen sidder. i kroppen. Du må tale med nogen om dine oplevelser og angst. så det ikke sætter sig som trauma i dit sind. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.