Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Victoza

Kan se der kommet et nyt Diabetes2 medicin Victoza i 6 ml x 2 til ca. 1000 kr., vil høre om nogen bruger dette og evt. hvor meget man skal tage for hver injektion, for 12 ml i alt er jo ikke meget.

Hvordan er virkningen, ved godt det er individuelt fra person til person.

Har Diabetes2 og er overvægtig, er 61 år.

E-mail laursen1950@gmail.com

Mvh. Kurt Laursen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kurt

    Jeg er lige startet på Victoza (knap 2 uger), så jeg kender ikke virkningen på længere sigt.
    Men man tager 0,6 mg 1 gang om dagen den første uge. Derefter øges til 1,2 mg 1 gang om dagen.
    Der er til 15 doser á 1,2 mg i hver pen - altså medicin til 2x15 dage for knap 1000 kr. Heldigvis falder prisen hurtigt pga. tilskuddet.
    Kommunen dækker alle udgifter til nåle.

    Victoza hjælper kroppen til at frigøre mere insulin samtidig med at den hæmmer optagelsen af glucose i tarmen.

    Jeg har haft lidt bivirkninger ved opstarten og ved ændring af dosis (kvalme, luft i maven, diarre), men de skulle efter sigende fortage sig.
    Jeg var lidt usikker på at skulle stikke mig selv, men det er ikke noget problem - ofte mærker jeg slet ikke stikket i låret.

    Jeg har endnu ikke haft det store vægttab, men kan dog mærke at jeg spiser mindre, da jeg hurtigere bliver mæt. Det skulle gerne give resultat i den sidste ende :-)

    Men tag da en snak med din læge næste gang du skal til kontrol, hvis du mener, at det kunne være noget for dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.