Hjem Mænd Mænds sygdomme

Min ene tekstikel gør ondt og sidder længere oppe

Redigeret 31 marts, 2011, 12:31 i Mænds sygdomme
Jeg er en dreng på 17, der har haft ondt i mine ene tekstikel engang, det var i sommerferien. der tog jeg til lægen og hun mærkede på mine tekstikler og sagde de var helt glatte og de var som de skulle være

Nu idag efter jeg har spillet computer i nogle timer rejser jeg mig op fra stolen, og har smerter i min ene tekstikel, Smerten kommer bare lige pludselig og så forsvinder igen, der går ca 10 min imellem(Dette er bare et ca tal)
den tekstikel der gør ondt, hænger ikke lige så meget som den anden tekstikel gør. den sidder ca ½ til en hel Centimeter over den anden. når jeg mærker på den tekstikel der gør ondt, er det som om sædstrengen og det andet sidder mere kludret end på den anden tekstikel. (kan det være fordi den sidder længere oppe end den anden tekstikel?)

Burde jeg gå til lægen igen med det? eller er det normalt for drenge i puberteten at deres tekstikel hænger mere end den anden og der kan være smerter i dem?
«1

Kommentarer

  • Det er helt normalt at testiklerne hænger lidt skævt i forhold til hinanden.

    Men man skal ikke have ondt.
    Ligesom man kan få blærebetændelse kan man få betændelse i bitestiklerne. Jeg aner selvfølgelig ikke om det er det du har... Uanset hvad, så bør du tage til lægen igen, for som sagt, så skal man ikke have ondt der.
    Nu er det jo fredag, så du kan ikke komme til din læge før på mandag, men hvis det bliver ved, så må du lige tale med din far eller mor om at ringe til vagtlægen.
  • Bitekstikel hvad er det? er det strengene der sidder til tekstiklen ?
  • Jeg har ikke nok kendskab til de mandlige kønsorganers opbygning til at kunne sige det.
    Vil tro det både kan være sædlederen og bitestiklen...
    Uanset hvad kan hverken du, jeg eller en anden her på nettet stille en diagnose.
    Som sagt; hvis det stadig gør ondt, så ring og spørg vagtlægen om det er noget de kan kigge på eller om du bare skal vente til din egen læge åbner på mandag.

    Du kan prøve at søge på "mandlige kønsorganer" på google for at lære om opbygningen. Det er rigtig fornuftigt at kende sin krop. Men du skal spørge lægen til råds om dit problem.
  • Kan man have en lymfeknude nede ved sædstrengen? det føles som om der sidder en lille bold på højre sædstreng
  • Det tror jeg ikke der er.
    Se nu bare at ringe til vagtlægen hvis du har ondt :) Hvis ikke, så ring til din læge på mandag.
  • Altså den gør ikke ondt. men nogle gange føler jeg den en lille smule øm, men det kommer og går :S
  • Nu idag har jeg opdaget der sidder en knude af en art nederst på min ene tekstikel. Kan kræft være den eneste sygdom, eller er der også andre former for tekstikelsygdomer der medfører knuder?
  • Hej igen.

    Se; nu er du ved at køre dig selv op i en spiral af bekymring. Få nu bare ringet til din læge og få en tid i stedet for at gå og være bekymret!
  • Hej
    Har nogen lunde det samme som du forklarer
    Hvad fandt du ud af det var?
  • Du skal også kontakte din læge. Hvis du får svar fra Benjabif93, så kan det da godt være, det er det samme, du har, men det kan lige så vel være noget andet.

    I sådanne tilfælde kan man ikke bruge et debatforum til noget som helst - bare den mindste smule, der ikke er helt magen til en andens beskrivelse, kan være forskellen på, hvad der er i vejen.
Log in eller Registrér for at kommentere.