Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

overager jeg ??

Redigeret 22 februar, 2011, 02:40 i Ensomhed
ved ikke om jeg har et problem men af en eller anden grund holder jeg utroligt meget af katte, holder mere af mine dyr end hvad jeg holder af min kæreste vis jeg en dag skulle stå og vælge mellem dem eller ham ville jeg gå fra ham, ved ikke om det fordi jeg er meget alene og føler mig ensom engang imellem, synes det har en tryghed at ha dyr især katte pga de kan mærke alt vis man er ked af det eller bange kommer de altid op til en sådan man føler sig tryk. det siges os at katte kan mærke døden, vi hade brænd for 3 mdr. siden der var en lampe som var vældet i noget tøj i løbet af natten, som regel sover man stille ind pga røgen er giftig men vågner ved at en af mine han katte bed mig rigtig voldsomt i ballen, tænk vis jeg ikke hade dem så var vi nok bare sovet stille ind, ville aldrig kunne bære at komme af med dem, det ikke fordi jeg tror min kæreste vil sige jeg skal af med dem han ved godt de betyder alt for mig, har altid en løsning vis jeg en dag sgu få et barn som hade allergi ville jeg ikke kunne komme af med dem, har tænkt på en løsning vis det sgu gå hen og ske, jeg ved bare ikke om jeg overager for meget eller om jeg er unormal med at gå så meget op i katte har 7, mange mener det pga jeg holder mig meget for mig selv og altid er alene, jeg er 19 år..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jessica

    Mange mennesker, der har haft dårlige oplevelser med andre mennesker, har det svært med sociale relationer og knytter sig derfor tæt til dyr i stedet for. Det handler bl.a. om problemer med tilknytning og mangel på tillid til andre mennesker - og dyr svigter jo ikke som mennesker kan gøre. Så på den måde er dine følelser helt naturlige.
    Men dyr kan ikke erstatte mennesker, så det løser jo ikke sociale problemer. Tilknytningen til dyrene lægger måske et plaster på såret, men det heler ikke såret.

    Så længe dine katte betyder mere for dig end mennesker, vil jeg absolut råde dig til ikke at få et barn. Hvis du får et barn, der er allergisk overfor katte, vil du være nødt til straks at skille dig helt af med dine katte.
    Men allergi eller ej, så må et barn til enhver tid og på alle måder gå forud for et hvilket som helst dyr. Barnets behov vil også altid gå forud for dine behov. Så det valg - at barnets behov altid har 1. prioritet - skal du være parat til at træffe, før du får børn.

    (Desuden vil det være en god idé at få løst de ensomhedsproblemer/sociale problemer, du har, før du spekulerer på at få børn, for ellers kan det blive meget hårdt og problemfyldt - både for dig og evt. børn.)


    KH Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.