KAN JEG IKKE FÅ BØRN??
Hej. Det er ikke sikkert nogle af jer kan svare mig på dette spørgsmål, så jeg har også sendt det til ''Spørg lægen'' .. Men hvis de nu ikke svare mig, vil jeg lige høre om I kan hjælpe!?
Jeg er en pige på 15 år, og jeg fik menstruasion for 2 år siden.
Jeg er RIGTIG bange for, ikke at kunne få børn, nu når jeg bliver ældre!
For et år siden ca. styrtede jeg på cykel og slog min skede rigtig voldsomt ned i ''cykelryggen'' eller hvad man kalder det. I et stykke tid efter, havde jeg voldsomme smerter, som om der var kommet en ''flænge'' dernede. Det sviede meget når jeg spredte mine ben og også når jeg tissede. En uge eller to efter var det ikke så slemt mere, og jeg prøvede at undersøge det lidt med et spejl. Der var ligesom en blå og groet sammen flænge langs venusbjerget. Jeg var meget skræmt over det og er det stadig. Jeg har også meget udflåd og det kan lugte. Især når jeg vågner op om morgenen kommer det. Jeg er rigtig bange for ikke at kunne få børn og håber virkelig I vil svare mig!
Kan jeg være barnløs?
Og kan jeg evt. gøre noget for ikke at få så meget udflåd?
Knus den skræmte...
Jeg er en pige på 15 år, og jeg fik menstruasion for 2 år siden.
Jeg er RIGTIG bange for, ikke at kunne få børn, nu når jeg bliver ældre!
For et år siden ca. styrtede jeg på cykel og slog min skede rigtig voldsomt ned i ''cykelryggen'' eller hvad man kalder det. I et stykke tid efter, havde jeg voldsomme smerter, som om der var kommet en ''flænge'' dernede. Det sviede meget når jeg spredte mine ben og også når jeg tissede. En uge eller to efter var det ikke så slemt mere, og jeg prøvede at undersøge det lidt med et spejl. Der var ligesom en blå og groet sammen flænge langs venusbjerget. Jeg var meget skræmt over det og er det stadig. Jeg har også meget udflåd og det kan lugte. Især når jeg vågner op om morgenen kommer det. Jeg er rigtig bange for ikke at kunne få børn og håber virkelig I vil svare mig!
Kan jeg være barnløs?
Og kan jeg evt. gøre noget for ikke at få så meget udflåd?
Knus den skræmte...
Kommentarer
Dit styrt med cyklen medfører ikke, at du ikke skulle kunne få børn.
Din evne til at få børn handler om dit hormonsystem og det er ikke påvirket af uheldet.
Det er normalt at have ret kraftigt udflåd i de unge år. Kun hvis det begynder at lugte er der grund til at søge læge, for så kan du have fået en infektion, der skal behandles.
Så der er ingen grund til bekymring :-)
KH Helene