Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nattetisseri

Redigeret 16 december, 2013, 10:28 i Åben debat for kvinder
Jeg er en pige på 22 år og jeg står op hver nat, mindst 2 gange om natten for at skulle tisse, det er vildt fustrerende og det ødelægger min søvn mega meget.
Jeg drikker ikke noget om aften, det sidste jeg drikker er mælk til min aftensmad.
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og det går mig psykisk på !
Jeg har ikke blærebetændelse så det kan ikke være det, jeg har været ved lægen og få det tjekket.
håber der er nogen der kan hjælpe mig !
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 21 juli, 2011, 05:23
  • Indstillinger
    det kunne være jeg slulle tjekke den, ved du hvad den hedder ?
  • Indstillinger
    Hej.
    Hvis du ikke tager noget medicin imod det eller det ikke er en sygdom, så kan det behandles med din egen viljekraft.
    Hver gang du vågner og skal tisse, skal du blive liggende i så lang tid du kan inden du står op. Det er ganske almindelig udholdendheds-træning. Til sidst bliver det sådan at du vågner, men så kan du godt falde i søvn igen, uden og have tisset. Til aller sidst bliver det sådan at du slet ikke vågner. Det kan så have den følger at du tisser i sengen, men ikke hver gang, og til sidst gør du det slet ikke.
  • Indstillinger
    Det lyder ikke helt optimalt, så kan jeg jo ligge der en hel nat, og hvad jeg har hørt er det heller ikke sundt at holde sig i lang tid af gangen
  • Indstillinger
    Det er ikke specielt sundt at holde sig, men jeg vil nu mene at det gælder når man har en fuld blære. Og hvis du drikker et glas mælk til aftensmaden, kan det jo være være meget væske der er tale om.

    Jeg synes at det lyder som en god ide at prøve at træne din krop i at "vente" med toiletbesøget. Endvidere skal du overveje at du selv er god nok til at gå på toilellet om dagen når du skal. Det er slet ikke unormalt at folk får problemer med at de ikke kan holde vandet og lignende grundet at man simpelthne glemmer at gå på toilettet. Men jeg er sikker på at du kan læse dig frem til mere info ellers kan du jo også snakke med din læge om det. Husk søvn er vigtigt!
  • Indstillinger
    Hej Slettet.

    Det er vigtigt du får gjort noget ved din nattesøvn, da vi alle ved hvor essentiel den er.

    Jeg har selv været meget irriteret over at skulle op og tisse om natten. Jeg gik også først til lægen, men øjensynligt var der heller ikke noget jeg kunne gøre for at få en bedre nattesøvn.

    Jeg gik derfor til hømopat og blev behandlet hvilket resultere i at jeg nu sover som jeg bør - og det er skønt :)
    Mit råd til dig vil derfor være at opsøge en hømopat - skriv eventuelt hvis du vil have anbefalet en og ikke er bange for "heksekunst" :-).

    Med venlig hilsen Lars.
  • Indstillinger
    Redigeret 4 oktober, 2013, 07:13
    Jeg er .67 år og har været oppe og tisse 4-5 gange i løbet af natten. Jeg har gentagne gange klaget til min læge, fået piller som ikke hjalp. Først nu efter at jeg har fået konstateret søvnapnø, og blir behandlet for det, med cpap, er jeg holdt op med at stå op og tisse om natten.

    Forklaringen herpå er, at når man stopper med at trække vejret når man snorker,som jeg gjorde mange gange i løbet af natten, skal systemet genoprettes og blæren fyldes op. Jeg mangler at læger og bla netdoktor gør opmærksom på dette problem, og giver en professionel forklaring. Ihvertfald når man søger på nattetisseri. Ok, læser man om søvnapnø vil man se det står beskrevet, at man skal op og tisse om natten.
  • Indstillinger
    Tak for at du delte denne information. Det er lærerigt. Hvordan fandt du ud af det?
  • Indstillinger
    Hej Micha
    Det var fordi jeg gik til øre/næse/halslæge, pga min voldsomme snorken som forstyrrede min, og især min mands, søvn, og jeg i løbet af dagen faldt i søvn, og hvis jeg kørte bil længe var ved at falde i søvn. Jeg fik konstateret svær søvnapnø, og en af generne kan bla være at man skal tisse mange gange i løbet ef natten.

    Der er mange andre gener ved søvnapnø, som man kan læse om, se søvnapnø. Ved hjælp af maskine og maske sover jeg nu hele natten, uden at tisse, og holder mig vågen om dagen, og falder ikke i søvn til fjernsynet om aftenen.

    Hilsen annette
Log in eller Registrér for at kommentere.