Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Nødprævention

Redigeret 27 januar, 2011, 11:35 i Prævention
Jeg tog en nødprævention og fik en kraftig menstruation kort efter så jeg tænkte at der ikke var sket nogen skade. Jeg er bare temmelig forvirret nu hvor der er gået et godt stykke tid efter og jeg ikke har fået min næste menstruation, så jeg læste vejledningen igennem igen og der står at hvis min menstruation har været kraftigere end normalt skal jeg kontakte lægen og få en graviditets-test.

Men samtidig står der at det er en fuldstændig normal reaktion? Hvad fanden skal det betyde???? Så længe jeg har fået min menstruation efterfølgende er der vel ikke sket noget? Vel??

Kommentarer

• Du fik en kraftig blødning da du tog pillerne, og du vil derfor ikke nødvendigvis få menstruation når du plejer. Helt normalt.

Eftersom nødprævention ligesom almindelig prævention ikke er 100% sikkert er de nødt til at gøre opmærksom på at man KAN være gravid hvis menstruation udebliver.

Men det ændrer ikke på at det er almindeligt at næste menstruation udebliver eller er mild.

Giver jeg mening?

Uanset hvad, så syntes jeg da at du skal købe en test når du er bekymret.
  • Jeg er lige løbet tør for penge. Sandsynligheden er vel utrolig lille, er den ikke? Jeg nåede at tage pillen kort efter.
  • Og når jeg siger kraftig blødning, mener jeg også at det var en menstruation. Den varede i godt en uge. Jeg er lidt paranoia, vil gerne være på den helt sikre side! :)
  • Jo, den er lille.
    Personligt ville jeg ikke være nervøs.
    Men er du det eller udebliver næste menstruation må du testes.

Graviditetstests koster ikke mere end 40-50 kr. for 2...
  • Få taget en graviditets test. Chancen for en fortrydelses pille ikke virker er der altid.
Log in eller Registrér for at kommentere.