Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal jeg bruge proteinpulver?

Redigeret 6 januar, 2011, 14:02 i Sund kost
Hej alle sammen, jeg skriver for at vide om jeg skal bruge proteinpulver.

Jeg træner hver anden dag i 2 timer, næsten helt uden pauser.
Jeg træner styrketræning af hele min krop & jeg cykler (alt hvad jeg kan) 15 min ud at de to timer inden jeg smutter.
Jeg har tabt mig 15 kg over de sidste 3 år, og 7 af dem i de halvandet år jeg har gået til træning.
Jeg er slank dvs. at jeg har omkring 10-13% fedt på min krop, og jeg vil gerne længere ned, udover det vil jeg gerne have større muskler. Det er ikke fordi jeg ikke et stærk men jeg vil gerne have lidt mere, og fik så afvide at en træner at jeg skulle prøve proteinpulver, han havde nemlig set til mig imens jeg trænede og kunne ikke forstå at jeg ikke blev større med al den træning.
Jeg har fået at vide man hvis man træner som jeg gør og man gerne vil have større muskler skal men have 2g protein for hvet kg man vejer.
Jeg vejer 73 kg. og jeg spiser måske nok kun 60g ren protein hver dag i alt den man jeg indtager.

Mine spørgsmål er så:

skal jeg spise proteinpulver?
Kommer jeg til at tage mere fedt på når jeg bruger det?
Hvornår skal jeg bruge det, hverdag eller kun efter træning?
og hvor meget skal jeg tage?

Vh Hamd3r, tak for svar på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tja, du kan da tage en smoothie med proteinpulver efter træning. Men om det skulle være nødvendigt hver dag vil jeg ikke gøre mig klog på.

    Det lyder til at din fedtprocent er fornuftig. Husk nu at få fedtstof i din daglige kost - af den sunde slags! Ikke noget med at være totalt fedtforskrækket!

    Højere proteinindtag skulle gerne medføre at du opbygger muskelmasse.
    Jo mere af dig der består af muskler des lavere vil din fedtprocent være.

    Så hvis du begynder at opbygge mere muskelmasse skal du holde øje med at din fedtprocent ikke bliver for lav.

    Pas nu på at træningen ikke tager overhånd.
Log in eller Registrér for at kommentere.