Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mad efter motion?

Redigeret 23 december, 2010, 08:52 i Sund kost
hej.

nu er jeg en pige der dyrker meget sport, jeg spiser normalt som jeg skal. jeg er bare i tvivl, om jeg tager på hvis jeg spiser 300-400 kcal om aftenen ved 21:00 tiden efter jeg har været i fitness fra 19:00-20:00?

hilsen camilla

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, det gør du bestemt ikke.
    Det er faktisk bedst for kroppen at få et lille måltid efter træning. Og gerne både kulhydrat, sundt fedt og protein.

    At du stiller det spørgsmål og du holder regnskab over kalorierne giver mig mistanke om, at det måske ikke er helt rigtigt når du siger, at du normalt spiser som du skal.

    Man skal nemlig ikke være så fokuseret på sin kost at man tæller kalorier med mindre man er overvægtig og har et langt vægttab foran sig.
  • Indstillinger
    Der er jeg lidt uenig Anna. Hvis man tager sin træning seriøst, og gerne vil opnå visse resultater, er man nettop nødt til at tælle kalorier :) Desuden er det da en sund ting at være obs på hvad man spiser. I mine øjne er det en god ting at tænke over kcal, også selvom man ikke er overvægtig. Men selvfølgelig er der forskel på om man tænker nogenlunde over kalorier, eller om man vejer alt sin mad.

    Men til dig der startede tråden - det kommer som Anna siger meget an på hvad du spiser :) Og selvfølgelig hvor intenst du træner.. Kvinder skal have omkring 2500kcal om dagen. Hvis du spiser 500kcal for meget forøger du din vægt, hvis du spiser 500kcal eller mindre under de 2500, taber du dig.. Sådan i runde tal.... Men igen er motion en faktor at tage hensyn til. Så man kan ikke helt regne med det. Men at du spiser 3-400kcal efter træning gætter jeg på du ikke tager på af. Husk dog at drikke godt med væske under træningen, og selvfølgelig at spise sundt bagefter, og ikke 3-400kcal i slik og kager :D
  • Indstillinger
    okay mange tak for jeres svar :)
Log in eller Registrér for at kommentere.