Hjem Kvinder Overgangsalder

Fortæl mig, at jeg ikke er den eneste...

Redigeret 2 august, 2013, 08:12 i Overgangsalder
Varme og summende fornemmelser i hele kroppen
- som adrenalin der pumper rundt i kroppen...
Brændende hud øverst på brystet og halsen...
Trykken for brystet...
Noget der ligner influenza-symptomer...
Ekstrem træthed - på trods af ordentlig nattesøvn...
Muskelsvaghed og muskelsmerter...
Nakkesmerter og spændinger i baghovedet...
Stikkende og prikkende fornemmelser i hænder, arme og ben...
Iskolde hænder...ELLER voldsom håndsved...
Svimmel - og "ulden" i hovedet...
Tørre/sviende øjne...
Manglende overskud og total energiforladt...

Er jeg den eneste der døjer med alle disse invaliderende symptomer,
eller findes der en - eller flere - som kan gi' lidt medynk? ;-)

Kommentarer

  • Prøv, at læs om den sygdom der hedder ; Morbus Dercum og se, om du kunne genkende noget a det... Mange af de ting du beskriver har jeg også nemlig.....
  • Har du fået chekket dit stofskifte og D-vitamin.
    Jeg kan genkende nogle af tingene fra min egen overgangsalder men i høj grad også nogle af tingene fra mit lave stofskifte og D-vitaminmanglen.

    Hilsen Helene
  • Hej Majati

    Jo, jeg vil gerne give dig lidt medynk, for det må være forfærdeligt at have det sådan. Men medynk alene gør dig jo ikke rask. Du må til læge og undersøges grundigt. Som Helene skriver, er der flere ting, der kunne tyde på D-vitamin-mangel, men du må undersøges for andre ting også.

    Her er en liste over mulige symptomer ved D-vitamin-mangel. Listen er taget fra nedenstående Internetside, som tilhører en praktiserende læge:

    ”Symptomer:

    • Følelse af ”svaghed” – muskeltræthed.
    • Smerter og nedsat kraft i musklerne – spec. lår, læg, skuldre og nakke.
    • Almen træthed.
    • Smerter i knoglerne.
    • Prikkende, stikkende, sovende, snurrende eller brændende fornemmelser i fødder og hænder.
    • Krampetendens i arme og ben.
    • Uoverkommelighedsfølelse.
    • Depression.
    • Ledsmerter.
    • Bredsporet og vraltende gang.
    • Besvær med at rejse sig fra siddende til stående stilling samt at gå på trapper.”

    http://www.cure4you.dk/749/D-vitamin.pdf

    Mange hilsner og god bedring

    Kameliadamen
  • For resten, Majati, har du noget imod at melde tilbage og fortælle, hvad lægen kommer frem til som forklaring på problemerne? Og hvilken behandling du herefter får?

    Jeg tror, at det kunne være en stor hjælp for andre med lignende symptomer at få at vide, hvad sådanne symptomer skyldes i dit tilfælde.

    God bedring!

    Kameliadamen
  • hej jeg er en kvinde på 50år.jeg har mange problemer med min overgangsalder.det kan være at det er fordi jeg har fået fjernet min æggestok.og livmoder.jeg har prøvet hormonplaster men er Holt op da jeg tog meget på i vægt.men jeg har hedetuer.humørsvingninger.svine i øjne og ryster lidt.og føler mig meget stor og oppustet.det kan godt være svært ikke at have nogle at snakke med om det.v.h.marianne du kan jo bare skrive hvis du vil snakke.min email er dollipige@live.dk.
  • Hej.
    Du er ikke alene, jeg tror der er rigtig mange der har det som du - og også jeg. Det er nogle gange til at få "pip" af.
    Du beskriver det så korrekt - det "PULSER" i kroppen, rød i hoved og på hals, hjertebanken, hedstignig osv. osv.
    Og ikke mindst den indre uro..
    Åh, HJÆLP.
    Jeg går til zoneteapeut og får naturdråber det hjælper en del..
    Men "overgangen" ER DER..
    Bedste hilsen Lene
  • Hej Du beskriver det så godt , jeg er bare begyndt at få dobbeltsyn...
    en stor sviende\hård område på højre yderlår og smerter i mine finger , taget 30 kg på,
Log in eller Registrér for at kommentere.