Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Alkohol, black-out og sex

Redigeret 26 november, 2010, 04:52 i Alkohol
Jeg sidder i en lidt ubehagelig situation.

For et par måneder siden var jeg i byen med en ny veninde og kan huske aften rigtig godt, har nogenlunde styr på hvor meget jeg hældte ned i mig selv, og har ikke været i de store mængder.

Sidste jeg husker fra den tur var at komme hjem og ligge hoved på puden og så sort til næste morgen.

Problemet er at denne veninde dagen efter påstår vi har haft sex.
Det er skræmmende da jeg husker intet. Jeg har før oplevet black out men det har altid været bidder af aften der har været væk. Og der har jeg drukket meget mere end denne gang.

Det der går mig mest på er at når jeg spørger til detaljer om hvad der skulle havde været sker, så kan hun ikke svar ordenligt på noget af det, og det skal siges hun næsten intet fik.

Jeg ved som sagt at alkohol påvirker hjernen og kan give disse black-outs

Så hvad jeg entelig søger en slags svar på.

Hvor meget skal der til før man begynder at få disse black-outs?
Er det muligt at kunne genneføre et samlege hvis man har fået så meget at drikke?
Er der nogen måde jeg kan grave den hukommelse frem igen hvis det skulle havde været sket?

Jeg går lige nu til en psykolog for at kunne håndtere den tvivl og gråzone jeg er endt i. Alkoholden lagt helt på hylden. For det er yderst ubehageligt at hvis jeg kan ende med at have sex med en pige jeg ikke engang havde lyst til sex med, og så blot ikke huske det... Ja.. siger sig selv.. Og trods jeg til tider har tvivl nok til at sige at det er sket.. Så kan min logik bare ikke se mening i meget.. så jeg håber lidt svar på dette. Det vil kunne afklare meget.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sov du alene?

    For hvis du kom hjem alene, vågnede næste morgen, huskede aftenen glimrende og ikke havde mistanke om at have haft blackout og så først da hun sagde at I havde haft sex blev forvirret, så lyder det sgu lidt underligt om du virkelig har haft sex med hende. For ikke at sige umuligt.

    Hvad fortalte hun dig?

    Det er flot, at du har opsøgt hjælp til at håndtere det. Hvad med at tale med din psykolog om muligheden for hypnose?
  • Indstillinger
    Redigeret 25 november, 2010, 18:45
    Jeg sov hos hende den nat da det var i den anden ende af landet i forhold til hvor jeg selv bor.

    Hvad hun sagde direkte at vi havde haft sex.
    Men da jeg spute ind til beskyttelse kunne hun ikke svare på det.
    Det virker bare underligt.. hun må da vide om hun er på pillen, eller andre former selv, eller om der lå et kondom næste dag.
    Og hvad der skræmmer mig mest er nok.. Det skulle være første gang jeg har været i seng med nogle.. ikke behagelig tanke..

    Og nu skal jeg ikke forstå mig på kvinder, hun bad mig direkte at læse hendes dagbog for et stykke tid siden.

    Hvad der står skrevet om aften igennem var meget føleleses messigt beskrevet om hvad hun tænkte og alt det.

    Det eneste der stod om vi skulle haft sex var "Og næste dag fortalte jeg ham at vi havde et 'one-night stand'"
    Intet andet om det. Og virker underligt for mig at alt er så følelses messigt beskrevet, men den del bare er så kort og kold..

    Der er bare så mange alarm klokker i mig der siger vi ikke har haft sex.. Men tvivlen er det der fortager mig, også det jeg arbejder med min psykolog om.

    Jeg skal da tage hypnose op med min psykolog.
  • Indstillinger
    Tja.
    Jeg syntes da mest det lyder som om, at hun var/er vild med dig, og derfor ønskede at I havde haft sex...
    Går ud fra, at I sov i samme seng. Havde du underbukserne på da du vågnede?
    Virker da underligt at hun skriver alt muligt om dig og er følelsesladet, men så overhovedet ikke beskriver jeres sex. Og hvorfor i alverden bad hun dig læse i hendes dagbog???????? Jeg kan ikke forstå at I er vildt gode venner når der er det her mellem jer.

    Men altså; jeg kan jo på ingen måde vurdere hvad der er rigtigt og forkert her.
  • Indstillinger
    Hun har sagt hun havde store følelser for mig.
    Jeg havde stadig undetøj på da jeg vågnede. Og det med hun hun ikke kunne besvare om beskyttelse.. som jeg rettede min overstående post med efter der var kommet svar.. Virker det ikke som et simpelt spørgsmål.. der må havde været et kondom eller ej, hun må havde været på pillen eller ej.. Og hvis hun husker det så godt som hun siger.. så hvorfor kan hun ikke besvare det, eller andre detaljer som hvorfor og hvad der helt præcist skete.. ja jeg har mange tanker om det..

    Og det bad hun mig om da jeg begyndte ikke at ville tro på hende længere da tvivlen begynde at ligge sig.. for i starten var der jo stort tvivl.. for det var sket, og ingen beskyttelse, det kunne resikere hun var gravid og alt muligt andet.. så det gik mig jo meget på.

    Og nej vi er just ikke begge venner efter det her..

    Og ja det er umuligt at vurdere, da det i sidste ende er ord imod ord.. Men det virker bare så urealistisk for mig.. virkelig..
  • Indstillinger
    Det lyder da som om hun har løjet for at få din opmærksomhed. Jeg giver dig helt ret i at der er for meget der ikke passer.
    Hvis du skulle have været så fuld at du endte med et blackout, så tror jeg altså ikke lige du ville have tænkt på at tage undertøj på efter at have knaldet - hvis du havde været i stand til at få den op at stå i det hele taget.

    Jeg kan godt forstå at du har det skidt med det. Så jeg vil endnu en gang sige, at det er super flot, at du har søgt hjælp til at håndtere det.

    Hvad siger din psykolog??
  • Indstillinger
    Han mener ikke det lyder til at været sket.. Det hele er ord imod ord.. og det er så irriterende.. det står til aldrig at blive afklaret... men prøver bare stadig at finde svar på det alligevel i den her periode.
  • Indstillinger
    Okay. Du mener ikke det er sket, og det gør din psykolog heller ikke. Jeg gør heller ikke.

    Jeg forstår ikke, at du overhovedet vil have noget med hende at gøre.

    Mon ikke du vil få det bedre af at konfrontere hende endnu en gang, og denne gang sige, at du simpelthen ikke tror på det og fortælle at alt taler imod det, og sige, at du ikke ønsker at se hende mere?

    Du skriver, "det er ord mod ord". Betyder det, at hun har fortalt det til andre også?

    Uanset hvad syntes jeg du skal lade være at se hende mere. Du får det jo dårligt af det.
Log in eller Registrér for at kommentere.