Hjem Sjældne sygdomme Sjældne sygdomme

Kviksølvforgiftning

Redigeret 13 november, 2010, 15:53 i Sjældne sygdomme
Er der tidligere tandklinikassistenter der har erfaring med kviksølvforgiftning. Hvor får man det eventuelt konstateret?

Jeg kan se, at når jeg læser om kviksølvforgiftning, er der rigtig mange symptomer som jeg kan nikke genkendende til og som jeg har haft i de sidste 30 år, men som jeg aldrig har forbundet med hinander og en evt. kviksølvforgiftning.

Jeg har arbejdet i en tid, hvor vi på tandlægeklinikken sad og masserede amalgamen i hånden og til sidst lige trykkede det overskydende kviksølv ud med tommelfingeren. Jeg har således gennem 5 år siddet med amalgam i håndfladen - husker også en episode, hvor der var gået hul på en flaske kviksølv, det flydende kviksølv var løbet ud under et klæde i en arbejdsskuffe, som jeg sad over i flere dage, inden det blev opdaget.

Sammenfattet med at jeg siden læretiden har haft kronisk bihulebetændelse, træthed, rystelser på hænder, koncentrationsbesvær, allergi og bronkitis samt at jeg har udviklet tandkødsbetændelse, haft cyste på skjoldburgskirtelen og blevet opereret derfor, svimmelhed og glemsomhed.

Er der nogle der kan guide mig videre i hvor jeg kan testes?

Kommentarer

  • Hej Feminaest

    Det gør mig ondt at høre, at du har det så dårligt.

    Du kan f.eks. blive behandlet på denne klinik:

    http://www.holistic-medicine.dk/

    og du kan læse om behandlingen her:

    http://www.holistic-medicine.dk/submenu03.html

    Så vidt jeg ved, er der også en lignende klinik i nærheden af København.

    Der plejer at være en bruger her på Netdoktor, som kalder sig Brugernavn1. Hun ved alt om dette, og jeg er sikker på, at hun nok skal få øje på dit indlæg og give dig et mere fyldestgørende svar, end jeg kan give dig.

    Held og lykke med det. Jeg håber, at du må blive hjulpet, så du bliver rask igen.

    Kameliadamen
  • Hej Feminaest

    Du kan søge oplysninger her: www.tungmetal.dk

    De er super-dygtige på den anden side af Øresund i Tandvårdsskadeförbundet www.tf.nu

    Held om lykke med det.

    PS. Kviksølvforgiftning er ikke en sjælden sygdom, men det er yderst sjældent, at den diagnosticeres i det offentlige danske sundhedsvæsen, da lægerne dér mangler viden.
Log in eller Registrér for at kommentere.