Hjælp
hej
Jeg er 20 år og ønsker at blive gravid med min elskede mand...
Jeg var til mange undersøgelser uden held de har fortalt mig på syghuset at min livmoder og æggestokker er små i forhold til min alder alt i livmoderen er små og at syghuset vil ikke se mig før om mindst 5 år jeg er knust jeg er trist og jeg kan ikke holde det ud længere ...
er der nogen som har oplevet det samme og hvilken hjælp de har fået så ?
Jeg er 20 år og ønsker at blive gravid med min elskede mand...
Jeg var til mange undersøgelser uden held de har fortalt mig på syghuset at min livmoder og æggestokker er små i forhold til min alder alt i livmoderen er små og at syghuset vil ikke se mig før om mindst 5 år jeg er knust jeg er trist og jeg kan ikke holde det ud længere ...
er der nogen som har oplevet det samme og hvilken hjælp de har fået så ?
Kommentarer
for vi havde besluttet at flytte fra den ene ende af landet til modsat --havde ingen lejlighed ---måtte bo på et værelse ----og tænkte ikke på baby lige der ---
men ubs så var der en fugl i kassen ---han var selvfølgelig meget velkommen ---men fik en lidt anden start end den vi havde bygget op fot 3 år siden---
så søde ven --du er kun 20 år ---nu om dage kan man få børn til man bliver 40 år ----så nyd din ungdom ---lidt endnu --ud og oplev livet--verden ---for det bliver lidt sværere --når man bliver bundet ---af det kæreste vi alle ønsker
så hvis du tager livet afslappet ---er jeg sikker på ar det nok skal lykkes for jer at få børn ----
især når andre herinde så bruger den der "du er ung, slap af, andre er ældre end dig, blah blah blah..."
lyt ikke til dem, de ved ikke hvad du gennemgår.
er selv 20 år og har forsøgt at få barn med min nu 26årige kæreste i næsten 2 år.. (er lige blevet gravid, så det er heldigvis lykkedes), og folk blev ved med, "amen du er så ung, du skal ikke have børn nu, nyd din ungdom, blah blah blah.." ja ja tænkte jeg, hold nu din kæft, du ved ikke hvordan det er!
nogle er unge når de vil have børn, andre vil være gamle.. og folk skal ikke fortælle at man skal vente eller slappe af, for det gør det ikke bedre! tværtimod.. kom med noget forståelse folkens!
nå men til spørgsmålet.. hvem sagde de ikke ville se dig før om 5 år?
prøv at opsøg en gynækolog og få snakket det hele igennem.. evt en anden end du før har været hos.. nogle vil bare ikke hjælpe unge mennesker med sådanne ting fordi samfundet i dag ser på det, at man skal være 30-40 før man er gammel nok til at få børn... men andre gynækologer vil med sikkerhed hjælpe dig, i hvert fald give dig råd om hvor du skal gå hen med dine frustrationer..
I første omgang ville jeg dog råde jer til at kontakte jeres praktiserende læge, og få en snak om hvad sygehusets resultat reelt betyder for graviditetschancerne. Det må jo være din praktiserende læge som i første omgang har henvist dig til yderligere udredning for barnløshed. Så din praktiserende læge har jo været indstillet på at hjælpe jer videre, og vil ogsp knne guide jer i systemet
Held og lykke
citat slut
Næe, vi der er ældre og har prøvet det ved ikke hvordan det er. !!
Så jeg holder min mund.
Sådan har ungdommen altid været. Gider ikke høre på dem, der har prøvet det og må drage deres egne erfaringer.
er selv "kun" 20 og netop blevet gravid efter halvandet års forsøgen, og når man drømmer om graviditet og virkelig ønsker det, er det værste folk kan sige "du er for ung, nyd din ungdom og vent til du er ældre" det er skide træls, for det er ikke lige det man har brug for at høre.. især når man som opretteren af denne tråd og undertegnede selv har en lidt ældre kæreste som også gerne vil have børn inden man skal på plejehjem. der er mange forskellige årsager til at unge vælger børn til eller fra, og kan ikke se at det er forkert og derfor er det også træls at få at vide at man ikke er gammel nok og man ødelægger sin ungdom osv
Jeg sagde selv: Du forstår ingenting. Hvor ville jeg dog ønske, jeg havde lyttet i dag.
Det er såmænd kun, fordi vi der er ældre ønsker at advare jer lidt. En mand på 30 år er ung og kan sagtens vente et par år.
Jeg kan godt love dig for, hvis jeg kunne gøre det om ville jeg se verden og opleve en masse ting.
Det er den erfaring man så gerne vil give videre. At man, når man bliver ældre kan sige man har levet og oplevet.
Mine børnebørn har forstået det og vil gerne opleve en masse før de får børn.
Får man børn tidligt og især, hvis man ikke har nogen uddannelse kan det meget nemt gå galt. Holder ægteskabet. ?
Jeg fik en uddannelse, men jeg fik også børn hurtigt.
Ægteskabet holdt ikke, så nemt var det ikke. Jeg ville så frygtelig gerne have oplevet en masse inden.
Jeg er glad for at have påvirket mine børnebørn til at vente.
Så længe man ikke har børn er man helt anderledes fri. Børn kan man få lidt senere. Og man er langt mere tålmodig med sine børn, når man ikke er alt for ung.
Jeg kan kun sige, jeg fortæller det i en rigtig venlig mening. Hvad man så gør er jo op til en selv. Men en dag så sidder I også og prøver at fortælle om jeres erfaringer og der bliver sikkert heller ikke lyttet.
Men man gør alligevel et lille forsøg.
Mine børn ventede også med at få børn. Så de har også oplevet verden først.
Og der er bestemt ikke og har aldrig været tale om at drikke som et hul i jorden eller ryge hash. Det kalder jeg ikke at opleve verden. Hvis du tror det er din horisont for lille.
Jeg kan tilføje til trådstarter. Hvis du vil være gravid er det ikke så godt at ønske det for højt. Det kan forhindre graviditet
Min fætters kone ønskede og ville være gravid. Hun havde også svært ved at blive gravid.
Til sidst opgav de og adopterede et barn. Og så blev hun gravid. Og det er ikke noget, jeg bare siger. Det er rigtigt.
vi har begge uddannelser som vi kan lide og er tilfredse med.. og uanset om man er ung eller gammel er det ikke sikkert forholdet (ja jeg siger forholdet, da vi ikke er gift) holder.. jeg er selv skilsmissebarn, og er lykkelig alligevel, var 7 da de blev skilt, de er begge lykkeligt gift i dag og rigtig gode venner.. (ved godt det ikke er altid det er sådan, bare for at fortælle at man godt kan have det godt selvom ens forældre ikke er kærester)
iøvrigt som før skrevet er der 1000 grunde til at folk vælger at få børn, sent eller tidligt.. jeg får børn tidligt af en del årsager.. 1. min læge sagde max 25 pga tidligere sygdom. 2. jeg vil hellere være ung med mine børn end en gammel en.. 3. det er heller ikke altid sjovt at have gamle forældre (havde en veninde engang, hende forældre, var ca 5-10 år ÆLDRE end mine bedsteforældre... det hadede hun meget, og hun er selv for en uge siden blevet mor som 20årig)