Hjem Lunger Lungeproblemer

3 gange lungebetændelse

Redigeret 31 oktober, 2010, 06:40 i Lungeproblemer
hej.
Jeg er en 17 årige pige. Jeg er lige nu igang med min 3 lungebetændelse inden for 3 måneder ca. Jeg ryger ikke og har aldrig gjort det. Er der nogen der har prøvet noget lignende eller ved noget om det. synes nemlig at det er lidt mærkeligt.
Hilsen Chenet.

Kommentarer

  • Det lyder mere end mærkeligt. Du må da have taget et røngentbillede af de lunger.
    Jeg håber ikke du har dyrket ubeskyttet sex.
  • Ubeskyttet sex er da en rigtig dårlig ide, men jeg har nu aldrig hørt, at man kunne få gentagne lungebetændelser af det, men fordi jeg aldrig har hørt det, er det jo ikke ensbetydende med, at det ikke kan være tilfældet.

    Nej, jeg tænker mere på, at du nok skulle få undersøgt om du har nogle mangler; vitaminer, mineraler - i det hele taget har et nedsat immunforsvar.

    Hvad med din kost, motion osv.? Sund kost, god motion og frisk luft er meget medvirkende til at opbygge et godt immunforsvar.

    Og så tænker jeg på, om du er presset - i skolen eller andre steder. Stress og og psyke har også indflydelse på immunforsvaret.

    Din læge bør i alle højeste grad reagere på, at du får disse gentagne lungebetændelser, så der vil jeg foreslå dig at begynde. I hvert fald er det et tydeligt tegn fra din krop til dig, at noget ikke er helt som det skal være. Bed om at få taget en stribe blodprøver, der kan påvise, om du har nogle mangler.
  • Jeg tænker på HIV smitte.


    Et uforklaret vægttab, eventuelt ledsaget af diskret langvarig feber og tilbagevendende lungebetændelse som ikke svinder på normal antibiotikabehandling er en anden typisk udvikling.
  • Hej Persille,

    Ja, det vidste jeg så ikke - tak for informationen, men da bestemt endnu et argument for denne unge pige til at få tingene undersøgt.
  • Tak for jeres svar. Men jeg har ikke haft uforklarigt vægttab eller noget i den stil. Jeg har haft den samme kæreste i 2 år. Det er helt sikkert at det ikke er det. jeg er blevet tjekket for diverse sexsygdomme.
  • få tjekket dit immun på f.eks. en lungeklinik. Din læge kan henvise dig. De tjekker to slags blodprøver og kan så se om det er noget med nogle bestemte ting i immun som gør at du får lungebetændelserne.

    mvh k
Log in eller Registrér for at kommentere.