Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svie/brændende fornemmelse i urinrør

12467

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan være, at du har ret u forhold til cardigan. De har dig testet det fire gange siden, hvor prøverne har været negative. Det er muligt, at der er så lidt, at det ikke kan ses, men tvivler på at så lille en infektion giver så store gener. Mht. C-vitamin har jeg kun taget det et par måneder, og er blevet det anbefalet af akupunktøren. I dette forløb er der aldrig blevet påvist en egentlig blærebetændelse, men fik alligevel pencillin for det i starten.
  • Indstillinger
    Hej. Har samme symptomer som mange af jer!! Svie i urinrøret og følelsen af konstant tissetrang, kan godt holde mig men meget generende! Har nogen af jer fundet en løsning ? Ingen bakterie i urin er igang med udredning på urologisk afd, men indtil videre ser alting normalt ud! Håber nogen af jer har fundet en løsning og vil dele deres erfaring :)
  • Indstillinger
    Hej. Har samme symptomer som mange af jer!! Svie i urinrøret og følelsen af konstant tissetrang, kan godt holde mig men meget generende! Har nogen af jer fundet en løsning ? Ingen bakterie i urin er igang med udredning på urologisk afd, men indtil videre ser alting normalt ud! Håber nogen af jer har fundet en løsning og vil dele deres erfaring :)
  • Indstillinger
    Hej. Har samme symptomer som mange af jer!! Svie i urinrøret og følelsen af konstant tissetrang, kan godt holde mig men meget generende! Har nogen af jer fundet en løsning ? Ingen bakterie i urin er igang med udredning på urologisk afd, men indtil videre ser alting normalt ud! Håber nogen af jer har fundet en løsning og vil dele deres erfaring :)
  • Indstillinger
    Hej alle!
    Hvor er jeg glad for at jeg fandt denne side!
    Har haft det præcist samme som i oplever on/off i 3 år nu, jeg er testet negativ for kønssygdomme og skedesvamp, jeg har i alle 3 år handlet som om det var blærebetændelse og er også blevet behandlet selvom der ikke var bakterier at se i urinen. Antibiotikaen hjalp hver gang og så kommer symptomerne igen lidt efter. Jeg blev testet positiv for skedekatar (betændelse i skeden). Det eneste de kan finde urinen i prøverne er hvide blodlegemer (mange af dem). Jeg har desuden problemer mht sex, min slimhinde i skeden er superirriteret og dette forhindre mig i at være seksuet sammen med min kæreste mere end en gang eller to om ugen...
    Har overvejet svamp i urinrøret... Men har en lægetid torsdag så jeg holder jer opdateret.. :-)
  • Indstillinger
    Jeg har skrevet om membrasin flere gange, det hjælper på slimhinderne i hele kroppen, altså også blæren og urinrør. Jeg blev for flere år siden anbefalet det af Carsten Vagn Hansen. Og det hjælper virkelig. Det skal tages et stykke tid, før det virker.
    Desværre er de ikke helt billige, for ellers ville jeg tage dem hele tiden. Men jeg tror faktisk det er på tide, jeg tager dem igen.

    http://www.jala-helsekost.dk/pi/Membras ... 69041.aspx

    Hm, før kunne man kun købe membrasin hos matas, men apoteket har åbenbart også fået dem. Ja, ja, man skal ikke lade en god forretning gå næsen forbi. Der ser også ud til at være flere forskellige slags. Så man skal måske passe lidt på, hvad man får købt.

    En "lille bøvs", men membrasin er virkelig gode. Jeg har selv købt i matas.
  • Indstillinger
    Hej

    Det er mig der i sin tid oprettede indlægget og tror aldrig jeg fik skrevet en konklusion/løsning på mit problem.

    JEG FANDT ÅRSAGEN TIL MIT PROBLEM I URINRØRET.

    Efter jeg havde gået med problemet i 3-4 måneder måtte jeg til sidst sygemelde mig fra job nogle dage om ugen, da jeg havde SÅ mange smerter hver gang jeg havde været ude at tisse. Det kunne svie i urinrøret flere timer efter sidste "Tisning". Selvom det er 5 år siden nu, så husker jeg det stadig.

    Min egen læge ville ikke gøre noget ved problemet og da de havde podet mit urinrør flere gange, så mente de ikke der var noget galt.

    I en sommerferie, hvor min læge havde ferie opsøgte jeg en anden klinik, der tog mig seriøst. De indsendte noget urin til undersøgelse i sygehuset fremfor, at undersøge det i huset. To dage efter blev jeg ringet op, at jeg havde en meget atypisk bakterie i mit urinrør, som kun 2 typer antibiotika kunne fjerne. Jeg fik recept på den ene type antibiotika og fik af vide, at hvis smerterne ikke forsvandt inden et par dage, skulle jeg ringe igen.

    Der gik 1-2 dage, så vil alle mine gener væk og har aldrig været der siden!.

    Jeg havde simpelthen en blærebetændelse med en bakterie som min egen læge ikke kunne spore udfra de podninger/undersøgelser de lavede i deres klinik.

    Den anden klinik jeg besøgte i sommerferie forklarede mig, at det ikke er alle kvinder, der kan tisse alt deres urin ud på én gang. Dvs. når man har tisset, så skal man lige rejse sig, vente 5-10 sekunder og derefter prøve, at tisse igen. Så får man evt. mere urin ud der kunne havde lagt i urinrøret.

    Hvis jeg selv kan komme med en årsag til, hvorfor jeg fik problemet i urinrøret, så tror jeg det har været selvforskyldt!. Da jeg var single og havde fyr på besøg, så faldt jeg tit i søvn efter sex/oralsex. Derved kan der sagtens have kommet bakterier op i mit urinrør. Dvs. de har haft en hel nat til at formere og sprede sig i, inden jeg gik på toilet næste nogen

    Jeg har lært af erfaring og går ALTID på toilet efter samleje :)

    Håber nogen kan bruge mit svar
  • Indstillinger
    Hej

    Kan du fortælle mig, hvilken klinik, der tog dig seriøs og fandt bakterien??
  • Indstillinger
    Hej alle:-)

    Kan se det er længe siden, at der er opdateret på tråden.
    Er der nogle af jer der har fået stillet en diagnose??

    Jeg kan tilslutte mig alle disse symptomer, som jeg nu har haft i 3 år, men altså først fundet denne ligestillede gruppe nu.

    Mine problemer startede for 3 år siden, efter jeg var sammen med en ny fyr.
    Et par dage efter samleje fik jeg en kraftig underlivsbetændelse, som jeg gik med en uge før jeg fik behandling.

    Jeg fik sulfa præparat, der tog blærebetændelsen, men symptomerne blussede kraftigt op igen og følte det som saltsyre, der simrede i mit urinrør.
    Ny urinprøve var dog negativ ligesom klamydia test (podet ca 10 dage efter samleje)
    Jeg bad dog om præparat for klamydia i tilfælde af, at prøven var falsk negativ pga længere inkubationstid.

    Symptomer forsvandt igen, men de kom straks tilbage efter et par dage.
    Fik taget blodprøve og blev podet for herpes -negativ igen.
    Derudover testet negativ for svamp og skedekatar.

    Da min læge i sin tid ikke kunne finde en betændelsestilstand i kroppen eller andre diagnoser, lærte jeg at leve med disse sviende og brændende fornemmelser og en trang til at skulle tisse.
    Desuden har jeg konstante smerter og brændende fornemmelse i skridtet dog værst med benene over kors.

    Ved mit 3 årige celleskrab i august fik jeg konstateret celleforandringer og positiv High Risk HPV virus og blev sendt til biopsi ved gynækolog og venter nu nervøst svar på prøven.

    Selvom hverken celleforandringer eller HPV virus giver symptomer, kan jeg ikke lade være med at tænke på, om jeg blev smittet med HPV virus for 3 år siden, der efterfølgende har givet celleforandringer og kroniske smerter/underlivsproblemer.

    Har nemlig aldrig haft celleforandringer før eller påvist HPV virus og problemerne startede jo netop efter sex for 3 år siden.
    JA, jeg har ikke dyrket sex i 3 år pga mine symptomer, så kan ikke været smittet med andre ting.

    Mine menstruationer har ændret sig de sidste 3 år fra at være kraftige/lange til lette/korte samt brunt og klumpet (undskyld detaljer)
    Min læge siger det er ganske normalt pga min alder (41 år)

    Gynækologen anbefalede Brentan vaginal salve 1 måned imod svamp, selvom jeg ikke har disse symptomer med grynet udflåd.
    Blot rød og lidt hævet forneden.
    Er på 3. dag med den behandling uden bedring.

    Har mildest talt Googlet mig selv ihjel og ligget søvnløs af frygt for, at denne tilstand er blevet kronisk efter så lang tid og når jeg heller ikke kan blive udredt.

    Mine tanker går på ureaplasma/mycoplasma/trichomonas som har mange lighedstegn og som kun kan kureres med 2 forskellige præparater.
    Dette er dog ikke blevet påtalt ved læge/gynækolog, da jeg først har fundet frem til disse overførte sygdomme nu.

    Jeg er mildest talt ved at gå i opløsning og det påvirker min livskvalitet døgnet rundt! Kan ikke tænke på andet!

    Jeg håber nogen af jer kan skrive om jeres diagnoser, så jeg kan fremlægge det hos gynækologen om 1 måned.

    Ellers er mit næste skridt en urolog, så mine urinveje kan blive undersøgt.

    Håbefulde hilsner fra en ulykkelig pige.
  • Indstillinger
    Hvis det er dig, jeg har skrevet med før, Melle14, så skriv pä siden, hvor vi "mødtes" eller nummeret,jeg gav dig. Er meget ked af,jeg ikke fik svaret. Forsøgte igär på siden.. Har haft kraftig hsv infektion i øjnene igen, sä har ikke kunne skrive! Er bekymret for dig. Häber du skriver. Knus fra Leyla
Log in eller Registrér for at kommentere.