allergi over for liguster findes der andre end jeg??
Jeg har i 25 år været ved at blive kvalt ( ja sådan føles det) når ligusterhækkene her hvor jeg bor de blomstrer.
Jeg har fået konstateret bynkeallergi hvilket jeg også kan mærke, men ikke halvt så slemt som ligusterhækkenes blomster!
Jeg føler at både astma allergiforeningen samt egen læge nærmest har fejet mig af med svar som at liguster synes ikke at være problematisk eller at det måske er en slags krydsallergi!, men for mig er ligusteren virkelig problematisk.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg virkelig er den eneste i Danmark med liguster allergi, eller at høre om nogen der er blevet bedre forstået og måske endog hjulpet på en eller anden måde mod denne gene?
Jeg har fået konstateret bynkeallergi hvilket jeg også kan mærke, men ikke halvt så slemt som ligusterhækkenes blomster!
Jeg føler at både astma allergiforeningen samt egen læge nærmest har fejet mig af med svar som at liguster synes ikke at være problematisk eller at det måske er en slags krydsallergi!, men for mig er ligusteren virkelig problematisk.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg virkelig er den eneste i Danmark med liguster allergi, eller at høre om nogen der er blevet bedre forstået og måske endog hjulpet på en eller anden måde mod denne gene?
Kommentarer
Har desværre ingen løsning, men hører meget gerne hvis andre har. Tager antihistamin, næsespray og må til tider også ty til øjendråber. Øv !
Hm godt at vide man ikke er den eneste, men jeg forstår stadig ikke hvorfor liguster ikke er med i priktesten?
Det er ikke ligegyldigt syntes jeg! I dett ilfælde man bliver så kvæstet at man ikke kan passe sit job, får taget priktesten og evt, får af vide man at man ikke har allergi, ifald dette var det eneste hvad så?
Det kan bestemt godt være problematisk!