Hjem Astma og allergi Allergi

allergi over for liguster findes der andre end jeg??

Redigeret 8 juni, 2014, 02:53 i Allergi
Jeg har i 25 år været ved at blive kvalt ( ja sådan føles det) når ligusterhækkene her hvor jeg bor de blomstrer.

Jeg har fået konstateret bynkeallergi hvilket jeg også kan mærke, men ikke halvt så slemt som ligusterhækkenes blomster!

Jeg føler at både astma allergiforeningen samt egen læge nærmest har fejet mig af med svar som at liguster synes ikke at være problematisk eller at det måske er en slags krydsallergi!, men for mig er ligusteren virkelig problematisk.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg virkelig er den eneste i Danmark med liguster allergi, eller at høre om nogen der er blevet bedre forstået og måske endog hjulpet på en eller anden måde mod denne gene?

Kommentarer

  • Ja, jeg kender alt til det. Er tidligere blevet testet for allergi et par gange med det resultat at jeg reagerer lidt på det hele, så jeg er så heldig at have en rigtig lang sæson. Liguster er dog noget af det værste, når den blomstrer. Vejrtrækningsproblemer, hovedpine og ikke mindst løbende øjne.

    Har desværre ingen løsning, men hører meget gerne hvis andre har. Tager antihistamin, næsespray og må til tider også ty til øjendråber. Øv !
  • Der er vel i virkeligheden ikke så meget at gøre? Mange er allergiske overfor blomster og træer, som man ikke normalt hverken tester for eller måler pollen for, men det er heller ikke så vigtigt. Det vigtigste er, at man ved, hvad man reagerer på, og så tager sine forholdsregler - om det er græs eller liguster eller eg kommer lidt ud på det samme. Vi kan desværre ikke fjerne det der generer - kun fjerne os selv fra det. Vær glad for at blomstringssæsonen for liguster er kort, og sørg så for at tage medicin.
  • Til Jer der svarede tak skal I have!
    Hm godt at vide man ikke er den eneste, men jeg forstår stadig ikke hvorfor liguster ikke er med i priktesten?
    Det er ikke ligegyldigt syntes jeg! I dett ilfælde man bliver så kvæstet at man ikke kan passe sit job, får taget priktesten og evt, får af vide man at man ikke har allergi, ifald dette var det eneste hvad så?
    Det kan bestemt godt være problematisk!
  • JA, jeg får det også dårligt af liguster, dog ikke så slemt som du beskriver og jeg troede også jeg var den eneste. Folk griner bederevidende af mig når jeg siger at jeg ikke kan tåle liguster og tror at det er noget med at jeg har aversion mod parcelhuse! Jeg reagerer også på efeu, dog kun hvis jeg ligefrem klipper dem ned. Ellers reagerer jeg ikke rigtig på noget og anser ikke rigtig mig selv som en med allergi.
  • Jeg reagerer også voldsomt når jeg klipper min efeu. Øjnene klør og er irriterede og det klør i halsen og jeg hoster.Får nærmest forkølelsessymptomer i øjne, næse, ører og hals. Hvornår ved man at det er en allergisk reaktion, om man skal tage noget mod det eller bare vente til ubehaget er væk, HVAD skal man tage mod det??? ER der en efeu-art der er giftig? Og hvordan giftig?
Log in eller Registrér for at kommentere.