Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

spørgsmål?

Redigeret 10 november, 2010, 07:43 i Ufrivillig barnløshed
Hej alle :)

jeg står i en lidt underlig situation, jeg er igang med at blive undersøgt (venter svar på blodprøver) for PCO og andet, da min mens ikke er helt normal og jeg efter 16 mdr ikke er blevet gravid.

så kom jeg til at tænke på, at hvis jeg skal i behandling for barnløshed (hormoner eller hvad man nu kan få af mulige ting), er det så nødvendigt at min kæreste bliver tjekket, når vi med sikkerhed ved at han godt kan få børn? (han har gjort sin eks gravid før, de valgte dog abort grundet hendes alder)
hvad er mulighederne for at jeg kan komme i eventuel hormonbehandling for barnløshed, uden at han behøver igennem alt muligt?

mvh Christina

Kommentarer

• Uden at have forstand på den slags, er jeg ret overbevist om, at man vil undersøge din mands sædkvalitet som det første, da det er en ret så nem og billig metode for at finde ud af, om det eventuelt skulle være ham, der trods tidligere fertilitet, kan have nedsat sædkvalitet.

Og det ville da være helt hen i vejret at begynde på alle mulige behandlinger med hormoner af dig, hvis det viser sig at fejlen er hos manden. Så derfor tror jeg, man vil starte med at udelukke den mulighed.

Men - det burde vel heller ikke være det store problem?
  • nej, men det ville bare være nemmere når nu jeg er igang med at blive undersøgt og sådan, ikke at skulle vente på at få at vide at hans fertilitet evt ikke fejler noget, det er kun 2 år siden han gjorde eks'en gravid.. så tvivler på at den skulle være så slem..
    men du har nok ret i at de vil undersøge ham også..
  • Vi har selv været det hele igennem og er stadig i fuld gang. Er overbevist om han skal tjekkes. Men han skal kun have taget en blodprøve og aflevere en sædprøve, så det er hurtigt overstået. Man kan lige så godt spille alle sine kort med det samme, så i kan gå direkte i kamp.
    Men held og lykke.
  • Vi er også i fuldt gang og ved han skal tjekkes. Der kan jo være sket ting i mellem tiden og han skal også testes for HIV osv.

Men det kræver jo ikke meget, en klat sæd og en blodprøve så er han igennem.
    Pøj pøj med det :-)
  • Til dem som ikke har læst det andre steder, vil jeg oplyse at jeg er blevet gravid på naturlig vis, og er ca i 9 uge :)
    men tak for gode råd og svar :)
  • Stort tillykke med det... Jeg har været i homon behandling og har i dag fået af vide at jeg langt om længe er blevet gravid, så deler absolut din glæde....;o)
Log in eller Registrér for at kommentere.