Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er der andre unge som mig

Redigeret 9 oktober, 2010, 16:05 i Ensomhed
Hej..

Jeg sidder hjemme som jeg plejer og er ensom.Savner at være sammen med unge mennesker som mig selv.unge der ved hvordan det er at have nogle psykiske vanskeligheder. selv lider jeg af OCD+evasiv PF. Jeg har ikke haft kontakt til nogen mennesker i et godt stykke tid efterhånden. savner selskab.savner også en kæreste.-en man kan snakke med om alt og vågne op sammen med og falde i søvn med. det er 3 år siden jeg sidst hat haft en kæreste.savner min eks.hun var selv angst og vidste hvad det ville sige at have psykiske problemer og at være ensom.tænker på at kontakte hende igen, men det har jeg sgu nok ikke nosser til.bange for hvad der kan ske. Men hold da op hvor jeg savner hende. Jeg kan snart ikke holde ud at ligge og tænke mere over den fortid og om hvor uduelig jeg er. hver gang jeg prøver at møde nye mennesker så er der altid et eller andet i vejen.Så begynder de at ignorere en fordi de ikke kan sige tingene som de er. render altid panden mod en mur. har efterhånden mødt og snakket med rimelig mange, men det er altid det samme der sker.Hver gang jeg møder en pige så bliver jeg altid bekræftet i at det er Mai som jeg egentlig elsker(selvom det er nogle år siden) ja jeg er nok fucked up følelsesmæssigt..

Hilsen Mick

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mick!
    Hvor bor du henne? I flere byer findes et Fountain House, som er et værested for folk med psykiske problemer.
    Du må også være i en form for kontakt med kommunen - med mindre du arbejder - og så bør din sagsbehandler kunne hjælpe dig med at finde et værested for unge.
    Hvis du kan rumme at deltage i sådan noget, kan du jo også overveje at starte på en form for kursus eller skole.
    V.H.
  • Indstillinger
    Hej Anna.

    Tak for dit svar.
    Jeg bor i Århus-nærmere betegnet Viby.
    Jeg har faktisk været ude og besøge fountain house, men jeg fornemmer ikke rigtig at der er særlig mange unge som kommer der.Jeg havde indtrykket af at det mest var lidt ældre mennesker som kom der.

    Har du selv gået på fountain house?
  • Indstillinger
    Du er ikke alene. Ved ikke om det er godt eller skidt, men sådan er det.
    Venner har jeg meget få af, og dem som jeg har bliver jeg ved med at brænde af, fordi jeg har det skidt.
    Har anoreksi, borderline, narcissistisk personlighedsforstyrrelse og depression.
    Problemet for mig er tit at jeg ikke orker at holde kontakten ved lige, og laver aftaler som jeg aflyser igen fordi jeg har det dårligt.
    Jeg bor også i Århus, har aldrig hørt om Fountain House?
  • Indstillinger
    Fountain House er et amerikansk koncept; et værested for psykisk syge, hvor de psykisk syge indgår i den daglige drift.

    Fontæne Huset i Århus: http://www.fontaenehuset.dk/index.htm

    Jeg ved ikke med det i Århus, men i København er der end el af huset til ungen under 25 år.

    Måske er der ikke mange unge i Århus - men selv hvis det hovedsageligt er lidt ældre folk der kommer der, kan det måske hjælpe jer til at lære at komme ud, at deltage i et fællesskab og sådan.

    Jeg vil da foreslå jer begge at tage derhen (igen).

    vh
  • Indstillinger
    Hej med jer.

    Jeg kender en side, der hedder: http://www.ensommeunge.dk
    Der har de grupper, hvor man kan mødes. Og jeg ved, at der findes en gruppe i Århus.

    Jeg kender ikke nogen, der har brugt det, men måske det er værd at undersøge.
    Jeg ved også, at SIND har ungdomsgrupper for unge med en psykisk diagnose, og der kan man også få sig en kontaktperson. Der er nogle forskellige ordninger der, og det ser rigtig fint ud.

    Og Mick. Jeg kommer selv en del på en side for personlighedsforstyrrede, der hedder: www.forstyrret.dk. Der har vi et ret godt sammenhold, og der kan man tale åbent og frit om alt i chatten og debatten. Det hjalp meget på min ensomhed, da jeg lige havde fået min diagnose.

    Det har jeg dog heller ikke erfaring med.
    Men mon ikke det er værd at tjekke ud?

    Kærlig hilsen Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.