Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forhudsforsnævring ... creme? HASTER

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Til Mandaarg61: godt klaret at besvare et spørgsmål fra maj 2011. Håber at Benjamin kan følge med!!!
  • Indstillinger
    Hej Circum

    Jeg opdagede startdatoen bagefter....
    men egentlig trist at nogen spørger om denne ting... Jeg tror jeg havde studeret den før jeg lærte at tale...
  • Indstillinger
    Tak for hjælpen, Jeg har været hos lægen.
    Fandt ud af jeg godt kan hive forhuden tilbage i slap tilstand, dog med lidt kneb.
    Lægen gav mig den stærke creme Dermovat.
    Jeg skal smøre på forhuden 2 gange om dagen i 4 uger, Så i aftes smurte jeg cremen på i slap tilstand, her var det ligeså svært at trække forhuden tilbage, men det lykkedes! Men som lægen sagde et sådan at noget af det inderste stykke forhud sidder fast bagerst på pikhovedet. Jeg prøvede derfor at smøre alm creme på og rive det løs. Men jeg tør simpelthen ikke, det gør ondt. Selv når jeg rører glansen med fingrene. Kan man gøre noget mod at glansen ikke er så følsom fordi det er simpelthen så ubehageligt! Jeg fik det også dårlig (svimmel) Men fik så rejsning mens min forhud var trukket tilbage, så tror at det ud ved forhuden en lille smule.
  • Indstillinger
    Følg først lægens anvisning med at bruge cremen i fire uger. Når/hvis din forhud så ikke længere er for snæver, kan du begynde at hærde dit følsomme pikhoved ved ganske simpelt at lade forhuden sidde tilbagetrukket permanent indtil følsomheden er passende nok.
  • Indstillinger
    Hvad så med det forhud der sidder fast på hovedet?
  • Indstillinger
    Hej Anon.

    Jeg har selv erfaring med forhudsforsnævring:

    Jeg gik i ca. 3. klasse da jeg fik behandling (jeg er 20 nu); det gjorde så ondt at jeg græd når jeg fik rejsning (hvilket præpubertets-drenge gør ret ofte). På grund af min unge alder, og det faktum at det gjorde så ondt at trække forhuden tilbage, valgte man at gå direkte til operationen. Jeg fik ikke lavet en "halv" omskæring, som nogle fortæller de har, jeg fik kun lavet et lille snit. Jeg var i fuld narkose grundet min alder; med din alder vil en operation nok foregå lokalbedøvet.
    Det var selvfølgelig ømt nogle dage efter, og skulle også smøres med diverse cremer. Hvor følsom min glans (pikhoved) var husker jeg ikke, men følelsen har sikkert været lige så overvældende som det du oplever. Forhuden er trods alt med til at beskytte glansen og dermed også holde den følsom.
    Jeg har i dag hverken ar eller andre mén efter den lille operation.

    Med hensyn til dit problem:

    Som jeg nævnte beskytter forhuden glansen og holder den følsom. Eftersom du ikke har kunnet trække den tilbage før, er din glans naturligvis ekstra følsom. Følsomheden bliver dæmpet efterhånden som du kommer længere ind i behandlingen. Dog vil glansen derefter stadig være noget følsom, hvilket kun er godt og sundt, da denne følsomhed er med til at kunne give en orgasme.
    Mit råd vil nok være; når du kommer længere i din behandling, og det ikke længere gør så ondt at trække forhuden tilbage, så onanér. Det er sundt og kan hjælpe til at din følsomhed dæmpes hurtigere. Desuden kan det hjælpe til at løsne forhuden yderligere (vær dog lidt blid ved den i starten, ellers kan det gøre nas!). :-)

    Du nævner også at forhuden "sidder fast på hovedet". Kan du give en lidt bedre beskrivelse. Jeg har fundet nogle billeder, der viser en penis. Det første er hvordan en uomskåren penis ser ud, det andet er en omskåren penis og det tredje er en omskåret penis, hvor huden er vokset fast på glansen (det fjerde billede er et noget voldsommere tilfælde af sammenvokset glans og forhud). Kan du venligst fortælle hvilket billede der minder mest om det du oplever?

    1: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ent_V2.jpg

    2: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Penis.jpg

    3: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _glans.jpg

    4: http://s3.amazonaws.com/f01.justanswer. ... _photo.jpg

    Fænomenet, hvor forhud vokser sammen med glansen, kaldes på engelsk "skin bridge", og er normalt kun noget der sker som en komplikation efter fuld omskæring.

    Hvis det føles som om huden sidder fast på glansen, må du på ingen måde begynde at rive i det!
    Hvis det stadig er generende for dig efter en uges tid, vil jeg anbefale at du ringer til den læge der har kigget på dig sidst og ordineret cremen om morgenen for at få en akuttid hos ham/hende, da en eventuel sammenvoksning skal undersøges af lægen. Du kan finde ud af hvornår du skal ringe for en akuttid på din læges hjemmeside.

    Jeg undskylder for det lange svar, men håber det kunne give noget klarhed for dig.

    God bedring! :-)
    Henrik
  • Indstillinger
    Det med at forhuden sidder fast på glans, kan også skyldes, at der er gjort forsøg på at få forhuden tilbage...
    Det har så givet nogle rifter. Og når den rift så sidder lunt og godt, så kan der ske en sammenvoksning....
    Det kan man læse i materialer om småbørn...
  • Indstillinger
    Det minder lidt om billede 3 det er meget lidt, men det ligner at hænger sammen med glansen, min læge havde set der og sagde at det kunne ordnes selv med lidt ubehag, har prøvet men tør ikke helt. Tusind tak for hjælpen! Men hvis glans er så følsom som den er nu, vil det så være ubehageligt at have sex? Altså hvis glansen er i direkte kontakt med kussen?
  • Indstillinger
    Jeg ville nok gå til lægen og få en præcis instruktion i, hvordan du skal ordne den sammenvoksning, så du ikke får gjort noget forkert.

    Mht. følsomheden så kan det godt være ekstra følsomt de første par gange. Netop derfor anbefaler jeg at du onanerer når du kan gøre det uden ubehag.
    Men som sagt så falder følsomheden efterhånden som det bliver vane at kunne trække forhuden tilbage, også selvom der godt kan gå lidt tid inden. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.