Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Enormt ensom/alene

Redigeret 27 januar, 2011, 13:53 i Ensomhed
Selvom jeg har en mand og to børn, føler jeg mig virkelig alene. Jeg savner veninder eller venner som man kan hygge sig med over en flaske vin eller tage til koncerter med.

Hele vores omgangskreds forsvandt da vi ventede den første, og det har været mig umuligt at bygge en ny op.

Min mand siger godt nok at man bare skal lære mig at kende, men det er skam der alle forsvinder. Nogle undlader at svare på mine beskeder, andre undgår mig helt. Feks var der en nyligt funden veninde som vi skulle spise æbleskiver med d.6 december. Hun aflyste dagen før, fordi hendes datter havde fået skoldkopper. Jeg siger at hun bare kan skrive eller ringe når pigen er rask igen, det tager jo ikke mange minutter at lave æbleskiver. Jeg har ikke hørt fra hende endnu.
Dog har hun skrevet en del med en fælles bekendt.

Jeg har kigget på mig selv med kritiske øjne, og har lavet det om som jeg godt kunne se var forkert, men jeg kan bare ikke få venner.

Er der nogen der kender en forening i København eller noget, hvor man kan møde andre ensomme eller lign?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Milea

    Jeg kan i høj grad genkende det, du skriver.

    Du er åbenbart ikke bange for at kigge på dig selv og prøve at se, om du selv kan være årsag til det. Derfor kunne et forslag være at prøve at henvende dig til en NLP terapeut og måske blive guidet videre på den måde. For det er ofte de ubevidste signaler, vi sender ud, der i virkeligheden spænder ben for os selv uden, at vi ved det. Netop disse signaler i kropssprog, tonefald o.s.v. fokuserer man meget på indenfor NLP'en. Da jeg blev bevidst om disse ting og derfor kunne begynde at arbejde med det, forandrede det bare SÅ meget for mig. Jeg kom til at forstå, hvorfor jeg heller aldrig havde kunnet danne varige relationer og venskaber. Det var såmænd ikke fordi, jeg var noget ubehageligt menneske - slet ikke - men der var bare nogle ting i mine ubevidste signaler, der fik folk til at holde sig på afstand.

    Men konkret findes der noget i København, der hedder Københavner Logen eller bare Logen. Du kan læse mere her http://www.logen.dk/
    Jeg har hørt om et par stykker, der har været medlemmer og som har været meget glade for det.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Milea77,

    Har læst dit indlæg og kender det alt for godt, har selv haft den fornemmelse i kroppen gennem længere tid trods fast kæreste og arbejde :/

    Man kan altid argumentere om det er en selv eller alle andre det er noget galt med, men min indstilling til tingene har altid været at man gerne skulle finde accept blandt andre mennesker som man er.

    Jeg har prøvet desværre 2 gange at miste kontakten til nogle i vores vennekreds plusligt unden nogen sinde at får grunden at vide. De svarer simpelthen ikke mere :(

    Min kæreste er ret travlt optaget med hendes arbejde og jeg sidder tit selv, det der gennem det sidste stykke tid har givet mig lidt ekstra energi i hverdagen er at skrive/tale med nye mennesker.

    Jeg bruger side http://www.datingamor.dk hvor jeg har kunne lære nye mennesker at kende :) har skrevet med mange men ikke mødt nogen endnu.

    For mig er det rart at der fra dag til anden ligger en besked i min indbakke med hvordan jeg har det :) Jeg har det godt med denne måde da jeg selv styrer hvor lidt eller hvor meget kontakt jeg ønsker.

    Ved godt det er en dating side men man kan og "nøjes" med blot at finde nye venner ;)

    Håber dette kan hjælpe dig også.

    Venligst

    Rene P.
  • Indstillinger
    Ja, det er ikke altid så nemt. Men jeg tænker på, din nyligt fundne veninde ringer og siger datteren har skoldkopper og hun må aflyse besøget.
    Du siger så, hun bare kan ringe, når datteren er rask. Men det ville jeg ikke gøre, hvis det var mig.
    Jeg ville afvente du ringede og inviterede igen. For jeg ville føle, jeg inviterede mig selv ved at ringe op og give den besked.
    Hun kunne måske have inviteret i stedet for, men det har hun så ikke gjort. Det kan være hun tænker, du godt kunne have ringet og hørt hvordan det gik og siden du ikke ringer, at du måske har fortrudt.
    Jeg er bange for, det ville være min reaktion.
  • Indstillinger
    hej du kan komme på røde kors værested i københavn eller cafe hedder det vist prøv at se det på gogle held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.