Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjælp til barn nummer 2

Redigeret 3 november, 2011, 15:50 i Ufrivillig barnløshed
Hej

Vi har for 3 år siden fået hjælp til barn nr 1 på det offentliges regning. Vi har nu prøvet at få barn nr 2 selv, men det lykkes altså ikke for os.

Er der nogen som ved om man kan få hjælp til barn nr 2 på det offentliges regning.???

Min læge siger det kan man godt også med den samme partner. Men jeg har lidt svært ved at tro det er sandt.??

Kommentarer

• Ja, det har jeg faktisk hørt flere historier om, så stol i første omgang roligt på din læge, og klø så på.

Held og lykke.
  • Hej Horsens
    Jeg mener også at have hørt at der nu kunne tilbydes hjælp til barn nr 2, men går jeg ind på landsforeningen for ufrivillige barnløse, står der at der normalt kun tilbydes hjælp til 1 barn. Denne landsforening samarbejder med sundhedsstyrelsen, så de må vide hvad der rører sig på det område.
    Under spørgsmål og svar , skal du under -Hvad koster en behandling-, der fandt jeg svaret.
    http://www.lfub.dk/faq--frequently-asked-questions.html

Held og lykke med jeres projekt.
    Rita
  • hejsa. jeg fødte for lidt over 3 år siden. og er nu med henvisning fra min egen læge i fersilitetsbehandling for at få barn nr. 2. ude i århus, på en klinik som hedder aagaard fersilitetsklinik. hvis man har en henvisning fra egen læge koster det ikke noget, at få hjælp til barn nr 2. udover at man selv skal betale medicinen man skal tage. gå ind og kig på deres hjemmeside så bliver du meget klogere. www.aagaardklinik.dk håber at dette kan være en hjælp.. kh. therese
  • Tak for svarene.

Det lader da til, at der er noget om det. Er henvist til fertilitetsklinikken i Brædstrup håber jeg hører derfra hurtigst.

Mange tak
  • Ved barn nr. 2 giver de ikke hjælp til insemination og reagensglas.
    Vi får hjælp til nr 2 udelukkende fordi at jeg "kun" har brug for hormon-stimulans. Lægen gjorde det meget klart for os, at de ikke kunne hjælpe os hvis det ikke lykkes via hormoner. Så vi krydser fingre!!!
Log in eller Registrér for at kommentere.