Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hyalgan mod slidgigtsmerter erfaring med brug af Hyalgan?

Redigeret 7 maj, 2014, 15:48 i Slidgigt
Er der mon nogen, der har kedskab til Hyalgan? Jeg har fået nedennævnte svar fra en Helsebrevkasse.

"Jeg har en kommentar/forslag til et indlæg "Smerter i knæene" på din side Hjemmet nr. 3 - 18.jan.2010.

Jeg lider også af slidgigt i knæene, og har prøvet mange forskellige midler både natur- og alm. medicin- dog uden den store effekt.
Jeg er selvfølge opmærksom på at det er en helsebrevkasse, men dette produkt ligger midt imellem natur/ lægemedicin.
Men jeg var så heldig at henvist til reumatolog Finn Johansen i Farum.
Her blev jeg tilbudt en behandling med Hyalgan.
Mit indtryk er, at det ikke er hos alle reumatologer de tilbyder denne behandling.

Det er et olie-lignende produkt i injektionssprøjter, som speciallægen skal søge Lægemiddelstyrelsen om tilskud til, fordi lægemidlet ikke har generelt tilskud. Man skal selv hente den på apoteker, som var den en anden slags medicin

Man skal have 3 indsprøjtninger i knæene med 1 uges mellemrum - selvfølgelig udført af lægen.
Behandlingen virker hos ca. 85-90 %. Hvis den virker vil virkningen typisk holde 1 til 2 år.
Det er en behandling der kan gentages flere gange, og jeg har ingen bivirkninger af behandlingen.

Inden jeg fik den første behandling, kunne jeg ikke gå på trapper, cykle, gå mere end 200 mtr. uden at jeg fik smerter i mine knæer.

Efter den første behandling viste bedringen sig allerede efter to dage. Da tog jeg den første cykeltur på 4 km. - uden smerter
Efter den tredie og sidste behandling, kan jeg foretage mig stort set alt - f.eks. cykle, gå ture i rask trav på 4-6 km. daglig. Selvfølgelig skal jeg ikke overbelaste mine knæ, men det er en befrielse, at jeg ikke daglig skal tage smertestillende medicin. Jeg er stort set blevet smertefri.

Jeg tager kun Glucosamin med MSM som eneste tilskud.

Håber det kan være til hjælp for den 62 årige , så måske dette forslag kan sendes til hende/ham"

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er der nogen, der ved noget om, hvor lang tid det tager at søge om tilskud til f. eks. Hyalgan? Og hvor meget mon man får i tilskud?
    Trille
  • Indstillinger
    man får kun tilskud hvis du er i danmark ,det koster ca kr 1200. du får ca mellem kr 500. til kr 600 i tilskud.
    jeg har fået halygan 3 gange med et halvt års mellemrum, nu her sidste gang holdt det kun en månede, så i dag, har jeg fået en binyrebark spøjdet ind i knæene, men det er kun en stakkel frist .. så det er nok nye knæ, og det er jeg meget ked af,
Log in eller Registrér for at kommentere.