Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

1. forsøg med ivf

Redigeret 2 februar, 2010, 09:24 i Ufrivillig barnløshed
Min kæreste og jeg har prøvet at få børn i 2 år og 8 mrd. Vi har lige været igennem vores første forsøg med ivf-behandling, om 11 dage får vi så svar på blodprøven, der fortæller os, om vi skal være forældre denne gang eller ej. Det er en lang og hård ventetid. Synes efter hånden det er ulideligt med alt den venten og usikkerhed, hvis man bare kunne få af vide hvornår og om det overhoved lykkes eller ej.
Er der nogen som har været igennem ivf-behandling? I begyndelsen var jeg sikker på at det nok skulle lykkes denne gang, men mine forventninger er ikke særlig store mere, ved faktisk ikke hvorfor.

Stenbukken

Kommentarer

• Hej...
    Jeg føler med dig og står selv i nøjagtig samme situation. Vi har selv prøvet i 3 år.
    Blev naturlig gravid og burde her den 24. januar ha´ holdt 1 års fødselsdag for vores lille baby - eller mangel på samme, for der var ikke hjertelyd ved terminsscanningen.
    Har igennem det sidste år været igennem 3 forsøg med insemination og et forsøg med IVF. Fik taget æg ud den 20. dec, sat ét æg (det eneste som blev til noget) op igen den 22.dec og begyndte så at bløde den 3. januar - Godt nytår!!
    Man skal springe en blødning over inden man får lov til at prøve igen. For vores vedkommende er det liiiige ved at være og så er det forfra igen, med næsespray og hormoner........Det er ulideligt og man forstår det ikke. Vi er to raske, sunde mennesker og der ligger intet til hinter for, at vi kan opnå graviditet naturligt.
    Det er en hård, træls og trættende tid....Jeg krydser fingre for, at det lykkedes for jer....
    Tanker fra en løve...
  • Hej med jer. Jeg står i samme situation lige nu. Vi har prøvet i 3 år og jeg har herunder bl.a. gennemgået 6 inseminationer uden held. Det er en vildt hård proces, både fysisk og psykisk og jeg synes noget af det sværeste er at bevare de positive forventninger. Har netop prøvet vores første gang med IVf på Riget og lige nu går jeg så og venter på at få taget blodprøve på fredag. Der var kun 2 æg til at tage ud og det ene gik i stykker, (der var altså ingen til fryseeren)så håber virkelig at det æg jeg fik sat op er ÆGGET! Orker næsten ikke mere...
    Alle siger at jeg bare skal tænke positivt, men det er svært fordi jeg på en eller anden måde forsøger at beskytte mig selv mod den værste skuffelse, ved at forvente et negativt svar. Så kan jeg vel kun blive positivt overrasket... Ved godt det ikke er optimalt, men hva' søren gør man.. ?
    Prøver at lade være, men kommer altid til at tænke på alle de ting der kan gå galt...der er så langt til man er i mål...
    Held og lykke til jer begge.
    Knus S
  • Tak til jer begge for jeres svar, det er virkeligt dejligt at høre fra andre som er i samme situation. Jeg skal ind og have taget blodprøve, men er begyndt at bløde i dag, ved godt de siger på Riget, at man godt kan være gravid selv om man bløder, men jeg kender min krop og symptomerne. Denne gang gør det mere ondt end de andre gange, havde virkelig satset på at der kunne skulle et forsøg med ivf til, før den var der. Nu er udsigterne p-piller, da min egen periode er så længe undervejs, så ringe til Riget ved næste cyklus og håbe på at der er plads til at vi kan komme i behandling, og så bare vente de ca. 45 dage selve behandlingen tager + de to uger når ægget endelig er blevet sat op. Jeg bliver sindsyg af al den venten...
Log in eller Registrér for at kommentere.