Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knude under venstre bryst

Redigeret 20 december, 2009, 12:56 i Brystkræft
Hej ..

Jeg er en 20-årig "pige" og jeg har lige opdaget en knude lige under mit venstre bryst. Jeg har snakket med en veninde, der er ved at læse til sygeplejerske i New Jersey, USA og hun synes at jeg skal gå til lægen. Jeg har det bare sådan lidt, at hvis det viser sig at det slet ikke er noget, så føler jeg mig som en hypokonder der bliver bange for bare den mindste lille ting som slet ikke er noget.

Skal jeg gå til lægen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg kan godt forstå dig. Havde selv samme følelse for ikke så længe siden.
    Jeg gik i et par mdr., hvor jeg gik og sagde til mig selv, nå "nej det er sikkert ikke noget." Da jeg ikke kunne klare at tænke sådan hele tiden, gik jeg så til lægen, selvom jeg ikke var så glad for, at min læge var en mand, og om han så skulle mærke mit bryst. Men nej min læge sagde, at selvom man har den følelse af, at man ikke tror der er noget, så skal man bare til røntgen osv. Han var allertiders.
    Det viste sig også, at der var noget, men kun en godartet knude, jeg havde, en bindevævsknude. Så blev jeg helt rolig bagefter.

    Tag endelig til lægen og fortæl, at du mistænker en knude i brystet.
  • Indstillinger
    hvad er det vi har vores læge til ----du skal fluks af sted ---hellere en gang for meget end --en gang for lidt ---den bedste medisin er at få tingene unsersøgt i tide ---sagde min gamle læge altid --så det er lsgret i mit baghoved
Log in eller Registrér for at kommentere.