Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hormoner og andet godt...

Redigeret 16 november, 2009, 12:55 i Overgangsalder
Hej med jer - havde svoret at jeg aldrig ville tage hormoner men efter et par måneder med symptomer på overgangsalder er jeg ved at være desperat.
Jeg føler mig slet ikke parat til denne fase i mit liv og min livskvalitet er for stærkt nedadgående.
Jeg synes symptomerne er mange og at det meste af min tid går med at rende til læge, akupunktur, og i Matas efter helse dit og dat. Fra at være en sund person, i form, aldrig syn, livsnyder, rejselysten, udadvendt person finder jeg nu mig selv i sofaen og har taget en pjækdag fordi jeg simpelthen er gået i sort.
Humøret er i nul, jeg har angstsymptomer, rystende ben, koncentrationsbesvær, hedeture i alle afskygninger, dag og nat, sover ikke, smerter i solar plaxus, blod i urinen og let forhøjet kolesterol og frossen skulder. Det ærlig talt lige i overkanten synes jeg.Står foran en rejse til Indien som jeg har glædet mig meget til og har slet ikke lyst til at tage af sted.
Jeg føler mig nærmest invalideret. Kan ikke tage mig sammen til motion, fordi jeg får det fysisk dårligt af det og spiser mere og mere usundt.
Hvor mange af mine symptomer der hører til overgangsalder aner jeg ikke og det gør det jo ikke nemmere:) Jeg er hunderæd for hormoner/kræft, men ligen u har jeg den største lyst til at smide håndklædet i ringen og tage dem i en periode - om ikke andet så for at få lidt ressourcer tilbage i mit liv til at kunne finde ud af hvad der er hvad af det hele.
Hvad siger i, piger og hvordan holder i humøret oppe?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jette 61.

    Jeg er en kvinde på 43 år, som selv er i overgangs alderen. Det har jeg været i knapt 2 år!
    Jeg var, som du, også plaget af svedeture, søvnbesvær, hovedpine ect.
    Jeg besluttede mig for, at få akupunktur samtidig med, at jeg drikker og spiser, (lidt), soja produkter i min hverdag. Det hjælper!

    Jeg lider ikke længere af alle de svedeture, søvnløshed ect. Så jeg vil da anbefale, at du prøver denne model, inden du "propper" dig med de hormon piller, som kan have livstruende alvorlige bivirkninger!

    God fornøjelse og op med humøret.......Det er jo ikke jordens undergang!

    Hej fra jean11.
  • Indstillinger
    Hej. Jer er 53 og er kommet i klimateriet, indenfor det sidste år. Hedeturer så vilde at jeg nærmest nåtte klæde mig af hver gang.(jeg er hjemmegående) Jeg har en dygtig akupunktør som hjalp mig af med hedeturene, næsten fra den ene dag til den anden. Det var helt fantastisk, og jeg kan stadig ikke helt forstå det. Måske var det en ide, ihverttilfælde som et delpunkt. Så har du i det mindste et broblem mindre.
    Jeg har for mange år siden bestemt at jeg for enhver pris ikke ville på hormonpiller. Jeg så på tv en rapportage fra Canade hvor man man udvinder det hormon fra gravide heste som anvendes til fabrikation at det homor som vi kvinder behøver. Det var aldeles skrækindjagende at se hvordan disse drægtige hopper var spændt op i loftet. Der hang de døgnet rundt ned et kateter i deres urinblære. De havde dybe betænte kødsår i kroppen af at hænge i selerne. Derfor akal jeg aldrig aldrig have hormoner som stammer fra dyr.
  • Indstillinger
    Kære begge, tak for svar:) Min udfordring med akupunktur er at jeg efterhånden har fået en del behandlinger uden den store effekt. Går hos en kinesisk læge. Jeg bor i hovedstadsområdet - har i nogen i kan anbefale?
Log in eller Registrér for at kommentere.