Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvornår er man berettiget til tilskud for brystreduktion?

jeg er en pige på 20 der overvejer bryst reduktion,
men kunne godt tænke mig at vide hvornår man er berrettiget til at få det betalt? hvilken str skal man have og har det også noget med ens kropsbygning at gøre hvordan det blliver vurderet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg fik en brystreduktion for 3 år siden og fik det hele dækket.
    Det allerførste de gjorde, var at veje mig. Hvis man er overvægtig vil man blive bedt om at tabe sig og derefter blive revurderet. Det er også et sprøgsmål om at kunne tilpasse brysterne til kroppen.
    Derefter blev mine bryster vejet og målt. de målte ift. kravebenet og navlen osv.
    Da jeg er ret slank, kunne jeg ikke få mindre bryster af at tabe mig og jeg har skuldre hårde som granit af at bære rundt på mine bryster, så jeg var en oplagt kandidat til en operation dækket af det offentlige.
    Hvis du ikke lever op til disse krav, har jeg hørt om tilfælde, hvor det generede dem så meget psykisk, at det offentlige gik ind og betalte alligevel.
    Men det bedste du kan gøre, er at tale med din læge, som kan henvise dig til en kirurg. De er nødt til at se dig og måle og veje dig, før det kan fastslås hvilken størrelse der er tale om osv.
Log in eller Registrér for at kommentere.