Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget syg af Alkohol

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde som du beskriver. Jeg er 24 år, og drikker alkohol engang i mellem. Jeg har altid haft nemt ved at blive dårlig, men med årene er det blevet meget værre.
    Bare 2 genstande er nok til jeg kaster op i 1-2 dage og har rigtig dårlig mave :$ Jeg er ikke klar over, om det er syren i dét jeg drikker (mokai), eller det simpelthen bare er alkoholen.
    Det er en hæmsko, hvis vennerne skal have en enkelt, da jeg aldrig rigtig kan deltage, uden at tage højde for opkast senere på aftenen :-(
    Nogen der har et godt råd, prøvet noget lignende eller har andre ting?
    Kom endelig:-)
  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde som du beskriver. Jeg er 24 år, og drikker alkohol engang i mellem. Jeg har altid haft nemt ved at blive dårlig, men med årene er det blevet meget værre.
    Bare 2 genstande er nok til jeg kaster op i 1-2 dage og har rigtig dårlig mave :$ Jeg er ikke klar over, om det er syren i dét jeg drikker (mokai), eller det simpelthen bare er alkoholen.
    Det er en hæmsko, hvis vennerne skal have en enkelt, da jeg aldrig rigtig kan deltage, uden at tage højde for opkast senere på aftenen :-(
    Nogen der har et godt råd, prøvet noget lignende eller har andre ting?
    Kom endelig:-)
  • Indstillinger
    ryger du mange cigaretter i løbet af aftenen til fest ? hos nogle mennesker forværre det bivirkningerne helt vanvittigt / inclusiv mig
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om mit spørgsmål hører til her, men jeg har ikke drukket alkohol i 4 år nu, men jeg bliver syg på en helt anden måde, jeg skal bare hen og ligge hvis jeg bare får en mundfuld af et eller andet som er alkohol i, så jeg har selvfølgelig hold mig fra alkohol, nu er jeg begyndt at drikke vandkefir og der kan være 0,1 % alkohol i, jeg får det så dårligt at nu på fjerde dag har jeg sovet ca. 3 timer om natten resten af tiden ligger jeg og sparker i madrassen som en slem slem uro i benene, kuldegysninger og svedeture og smerter i mine lårmuskler, min læger aner ikke hvad der er galt ?? håber i måske kan forklare dette, jeg er så kvæstet om dagen og kan næsten ikke hænge sammen pga søvn mangel, og ømhed i mine ben jeg er 60 år. Hilsen Jette
  • Indstillinger
    Du er slet ikke alene.. Jeg er 27 år gammel og har igennem min "vilde" ungdom drukket en del mår der var fester jeg skulle til.. Jeg har stort set ALTId oplevet ligesom dig at blive rigtig rigtig dårlig dagen efter og ligge og kaste op fra morgen til aften uden at kunne være i stand til at drikke vand eller spise da det bare ryger lige ud igen.. Og det er ikke blevet bedre med årene.. Jeg har bare lært at acceptere at jeg er overfølsom overfor alkohol og det må jeg respektere.. Det eneste der har hjulpet for mig er at tage magnesium/zink inden jeg sover og så meget vand som overhoved muligt.. En multivitamin kan også hjælpe, men magnesium og zink virker godt på mig.. Idag har jeg valgt at helt at lade være med at drikke, da mig og min kæreste prøver at blive gravide:) men jeg håber du finder en løsning, og det bedste råd jeg kan give dig er at lytte til din krop.. Du er nok også bare overfølsom lige som mig, det er ikke jordens undergang :) P.S tømmermændene gav også mig dårlig mave, så der har fu sæuppet billigt..;) Held og lykke med det hele..
  • Indstillinger
    Jeg er en kvinde på 32 år. Jeg har de sidste ca 5-6 år oplevet meget kraftige tømmermænd med kraftig hovedpine, udmattelse og opkast hver 15 min - 1/2 time i ca 10 timer, nogle gange efter at kun have drukket en øl og et glas vin i forbindelse med en middag og over en hel aften. Det værste er, at det er som russisk roulette, jeg ved aldrig hvornår det sker. Nogle gange kan jeg drikke 3-4 genstande og have det fint dagen efter og andre gange er en enkelt genstand nok til at gøre mig syg i nærmest et døgn efter. Fuldstændigt utilregneligt. På grund af dette har jeg de sidste 5-6 år har jeg slet ikke drukket sprut, kun øl eller vin til maden og sjældent drukket mere end 4 genstande. Det føles bare virkelig urimeligt når man efter en hyggelig aften på restaurant med et glas vin, skal ligge med forfærdelige tømmermænd og føle sig virkelig syg i nærmest et døgn efter. Derfor er jeg nu ved at være på et stadie hvor jeg overvejer fuldstændigt at droppe at drikke alkohol. Jeg har læst på nogle engelsksprogede blogs at det muligvis kan have noget at gøre med intolerance overfor histaminer i drikke- og fødevarer eller noget der kaldes binyretræthed. Hvis der er nogen der kender noget til dette må I meget gerne komme med kommentarer.
Log in eller Registrér for at kommentere.