Hjem Kvinder Overgangsalder

Overgangsalder.

Redigeret 30 april, 2013, 06:24 i Overgangsalder
Det er kommet fuldkommen bag på mig med denne overgangsalder, jeg har ellers en udvidet sans for humor, men dette er ikke til at grine af nærmere tuder jeg hele tiden. Er der nogen af jer der har et som jeg.....klar til alt det jeg tuder over lige for tiden.

Svedeture ca hvert kvater, alt bliver vådt så det driver.

Disse hedestigninger varer ca 3-4 min så fryser jeg som en lille hund.

Ingen søvn om natten oppe ca 10 gang hver nat....alt er vådt og jeg er tørstig, så nu har jeg fået timet mine hedeture med at jeg skal på toilettet.

Er rigtig træt og rigtig trist.

Jeg er for 1 mdr. siden startet på melbrosia, men har endnu ikke oplevet nogen forandring.

Her til morgen opdagede jeg så at jeg nu har fået varmeudslæt på hele brystet og den øverste del af ryggen, det forstår jeg godt for jeg er våd hele tiden, så nu skal jeg altså til at døje med kløe også. puha det er varmt og hårdt med denne overgangsalder.kan nogen fortælle mig om de har det på sammen måde.

Varme hilsner Annette17

Kommentarer

  • Prøv en mild hormonpille "Novofem" den tager svedeture og migræneanfald øjeblikkeligt :-)
  • xzwawq21.
    Oventsående indlæg er oprettet for mere end 3½ år siden. Desværre fik trådstarter ikke nogen tilbagemelding, men mon ikke hun er kommet videre?

    Men - emnet er jo desværre altid relevant - jeg fraråder dog at man uden videre begynder på at indtage hormoner. Desværre er det løsningen de fleste læger - uden nogen form for nærmere undersøgelse og helt kritikløst - kyler efter kvinder, der kommer med problemer med overgangsalder.

    Jeg medgiver at for nogle få kvinder vil der ikke være anden udvej end de hormoner, men det bør og skal altså ikke være der, man begynder, heller ikke selv om lægerne øjensynligt mener, at de hormoner er fuldstændigt ligegyldige, og oven i købet bare siger til kvinderne at de skal tage dem resten af livet.

    Jeg foreslår, at man i stedet opsøger den alternative verden, f.eks. akupunktur, der virkelig kan give meget gode resultater uden medicin, eller også en biopat, der kan måle hvilke mangler man reelt har i kroppen - og langt de fleste problemer kan altså klares med naturpræparater.

    Det betyder også noget, at man ser på sin kost og sine motionsvaner - mange overgangsaldergener kan mindskes i væsentlig grad.

    Ligegyldigt hvad - så kan disse hormoner ikke være sunde for kroppen, og ligegyldigt hvad lægerne påstår, så bliver disse hormoner optaget i alle kroppens slimhinder.

    Jeg finder det faktisk rystende at kvinder uden videre tror på det, når lægen påstår at vaginale hormoner, der jo sættes direkte op i skeden kun virker der - og ikke andre steder.

    Hvordan i alverden ved de hormoner at de kun skal blive der?? Hvorfor står der i indlægssedlen - blandt alle de andre voldsomme bivirkninger, der er ved hormoner, at de kan give hovedpine???

    Jeg mener - hvis det kun optages i underlivets slimhinder - hvordan kan man så få hovedpine af det??

    Så ja - hormoner kan være sidste udvej for dem, der døjer helt urimeligt med gener fra overgangsalderen, men det bør være sidste udvej - ikke første.
Log in eller Registrér for at kommentere.