Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Seksuelt misbrugt

Hej. Jeg er en pige på 20 år. Jeg blev seksuelt misbrugt fra jeg var 3 til 4 år gammel af min biologiske far. Og igen fra jeg var 9 til 14 år af min mors ex kæreste.
Jeg har en kæreste som jeg elsker og stoler på. Jeg har brug for at han kender til den her del af mig, da det påvirker vores forhold rigtig meget, og fordi jeg virkelig bare har brug for at han ved det. Men hver gang jeg prøver at fortælle ham det, bliver jeg kold og kan ikke få en lyd frem. Jeg aner ikke hvordan jeg kan starte samtalen, eller hvordan man fortæller det.
Så jeg vil høre om nogen af jer kan hjælpe mig ?
En der måske har stået i den samme situation, og kan hjælpe med hvordan jeg måske kan få det fortalt.. ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej...

    Nej, det er aldrig let at få sat ord på. Slet ikke første gang. Jeg har altid benyttet mig meget af at skrive. Måske kunne du skrive et brev eller en lille lap til din kæreste hvor det står på. Det er jo ikke sikkert at du lige skal fortælle ham alt lige på en gang, men måske bare fortælle ham at du har været udsat for incest. Se hvordan han reagerer og så spørger han måske ind til det. Så kan du jo føle efter på dig selv om hvor meget du har lyst til at fortælle lige nu!

    Jeg synes det er rigtig godt at du har mod på at få fortalt om det. Jeg forstår også godt at det er svært for dig - rigtig svært. Hvis du virkelig stoler på din kæreste og føler han vil være god at fortælle det til - så kast dig ud i det!!! Tro mig - det er bare så rart at have en at snakke om det med - eller i hvert fald at vide man har en som kender til ens aller dybeste hemmelighed - for det er det jo desværre. I og med at det er et tabu - bliver det jo også til en hemmelighed!

    Pøj pøj med det!

    /Ronja
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg vil også anbefale som Ronja, at du måske skriver det i et brev, eller bare på et papir, og start helt fra toppen, og fortæl du er blevet udsat for nogle overgreb som barn. Så kan du se hvordan han reagerer, og måske kunne åbne mere op.

    Håber for dig du for fortalt ham det, og evt. også nogle af dine rigtigt gode veninder, hvis du da ikke allerede har gjort det, således at du kan få snakket det igennem. Det er ligesom om at for hver gang du får det sagt, forsvinder lidt af smerten.

    Gode tanker...
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg arbejder frivilligt i en forening hvor vi arbejder med incest ramte voksne.
    www.incestramtevoksne.dk
    Alle som sidder i foreningen er alle misbrugte.
    Vi har forskellige tilbud til vores brugere, og det er ganske gratis.
    Vores største opgave er at hjælpe andre incestofre.
    Kig ind.
    Venlige hilsner
    mailrådgiver Eva Dall
Log in eller Registrér for at kommentere.