Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nogen der ved meget om lymfer?

Redigeret 9 september, 2009, 04:43 i Kræft i hoved, mund og hals
Hey. kommer nok til at smide dette to steder for at få muligvis beste svar. Men kort. Er 22 år. Lider af angst. Og har masser af hævede lymfer.

Det har jeg haft i årvis. MEn er meget nærvøs for dem da min læge ikke er så go til at forklare tingene. Men hvad kommer alle de jeg har af? Er det bare infektioner? Muligvis en lille bums der irriterrer den lymfe i nærheden?

HVornår er det så store man skal have dem tjækket?
For har haft en i ca 3 - 4 år nu der er over 2 cm og mandelformet. Den skulle være sikker.
Men er vi oppe i den størelse før vi skal have set på dem?
Skal de være ømme? Har en i lysken som ca har været der 2 år. Men kunne forstille mig den var om fordi den sider et sted hvor den kan blive klæmt. (feks når man går, sider.)
Kan der være ømt udenom? Skal de smutte når man rører ved dem?

Det gør mig urolig jeg intet ved, og er urolig for at mine læger tager alting lidt for let. Iser med min angst.

Håber ikke folk synes disse spørgsmål er for dumme. Men er meget nervøs for det. Har nu ca 7 "gamle som nye". den ene på ca 2 cm. de andre op til en 1 cm ca. Og synes det er en tand for meget når man ikke aner en pin'.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hejsa.
    jeg ved lidt om lymfer, det kommer nok til at lyde mærkeligt. at du for svar af en på 14 år, men grunden til jeg ved noget er at min far har lymfeknudekræft! men mit råd er at gå til lægen en der ved noget om det emne, det kan være det ikke er noget alvorligt, men for en sikkerheds skyld lad være med at udskyde det. der er fire katgorier i lymfeknudekræft og som du ved er der lymfer de fleste steder i kroppen kategori et og to kan godt fjernes men tre og fire kan ikke nummer fire er i alle lymfer 3 næsten alle og to er i nogle få og et er i nogle stykker der er forskel på størrelser på lymfer og det kommer også an på personer, vi er jo ikke enes alle sammen min far fik at vide at han havde kategori fire og han blev overrasket så vent nu ikke for længe hilsen chrisse2
Log in eller Registrér for at kommentere.