Hjem Sind og psyke Ensomhed

Jeg føler mig ensom - hvad skal jeg gøre

Redigeret 28 august, 2009, 03:26 i Ensomhed
Kære debattør

Jeg har et problem som jeg har brug for at får nogle gode råd og hjælp til.

Jeg er en moden kvinde, er gift og har 4 børn. Mit problem er at jeg føler mig meget ensom i mig eget hjem, ensom blandt min egen familie, og med tiden har denne ensomhed vokset sig større og et er blevet et kæmpe problem for mig. Jeg føler ikke at jeg i mit hjem har et fællesskab med hverken mine børn eller min mand. De har nok med deres eget, det vil sige de lever deres liv. Jeg søger et fælleskab med dem, men jeg synes det er meget svært. Mine teenagerbørn bliver irritret hver gang jeg har ville aftale et eller andet eller funde på noget vi kunne gøre sammen som en familie.

Med hensyn til min mand, så er han træt når han kommer hjem fra sit arbejde. Han har hverken tid eller overskud til mig eller sin familie. Det eneste han gerne vil er at slappe af og koble fra forand fjernsynet. Tilbage stå jeg der og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre af mig selv.

Jeg har prøvet at gå en tur, læst en god bog, besøgt en veninde, men alligevel kan jeg ikke komme væk fra følelsen af at være ensom. Jeg synes jeg har prøvet alt, for at komme væk fra denne følelse . Jeg har forsøgt at gøre mig optaget, har gjort det jeg godt kan lide af ting og sager, men jeg føler bare at det er en flugt. For uanset hvad så føler jeg mig meget ensom.

Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg har det som jeg har det, og jeg kan heller ikke forstå hvorfor jeg ikke kan komme af med mit problem med at være ensom når jeg både har mand og børn og en kæmpe stor familie.

Er der noget galt med mig?

Håber at der er nogen der kan belyste og komme med nogle gode råd.

Kommentarer

  • For mig, så lyder det som om, at du er på vej ind i en ny fase af dit liv. Børnene har ikke længere brug for dig, og for første gang i mange år, så har du masser af tid til overs. Gør noget af det du ikke kunne da du var yngre - og vis på denne måde at du tør leve livet.

    Jeg er sikker på at dine børn vil elske dig for det.

    Dine børn er også i en fase, hvor de snart er "færdige", dvs. hvor ansvaret for deres eget liv er nærved de 100%. De har i det store hele kun brug for dig, når de selv beder om det.

    Hvad angår din mand, så synes jeg bare at du skal være dig og leve livet. Det er min opfattelse, at mænd tænder mere på kvinder der lever livet. Du kunne måske invitere ham ud? Hvis han siger nej, så er det fordi han ikke er klar endnu. Han er jo ligesom dig i en overgangsfase af sit liv.

    Hvad ville der ske, hvis du delte dine tanker med din mand? Bare i en halv time?

    :-)
  • Er dine veninders børn også teenagere?

    Så sidder de vel i samme situation som dig.

    Er du så den der tør smide emnet på bane?
Log in eller Registrér for at kommentere.