Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

cipralex

Redigeret 6 august, 2014, 06:17 i Åben debat om depression
er der nogen her der har haft ophørssymtomer i mere end 3 mdr, det mener jeg at jeg har er i perioder meget svimmel

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ikke bare svimmelhed, men også trykken i hovedet, og især omkring øjnene. Hovedet fungerer sådan set fint nok, det er bare utrolig tungt. Jeg konsulterede min læge efter at have trappet ud - først en halv hver dag, så en halv hver anden dag i alt i 4 mdr - fordi bivirkningerne blev ved efter to måneder. Han sagde at jeg skulle have en længere udtrapning, også fordi jeg har fået cipralex i mere end et år. Så nu skal der gå fire måneder mere med en halv hver anden dag.
    Prøv at snakke med din læge. Hvis der er de her bivirkninger, så er det ikke sikkert man er færdig med medicinen.
  • Indstillinger
    jeg tror at dit svar kan hjælpe mig lidt, har fuldkommen de samme ophørssymtomer som du beskriver her efter 13 ugers stop med cipralex.
    har fået cipralex i 4 år
    det værste er øjensymtomer.
    har været til øjenlæge men han mener ikke at man kan have abstinenser mere end 6 uger
    men der står jo i indlæggelsesedlen til cipralex at nogle kan have ganske ubehalige ophørssymtomer i 2-3mdr eller mere, så jeg venter 1 mdr med at kontakte min læge, kan barer ikke sluge en til af de tbl.
  • Indstillinger
    Jeg har ikke haft andet end bivirkninger fra første dag jeg begyndte at tage cipralex. Derfor begyndte jeg efter 2 måneder at trappe ud. Det gjorde jeg over andre knap 2 måneder.

    Det blev symptomerne kun værre af og her 10 uger efter jeg stoppede helt lider jeg fortsat at svimmelhed, kvalme, summen i fingerne, træthed i muskler og led, hjertebanken samt angstanfald.

    Lægen nægter at forholde sig til dette.

    Jeg vil gerne høre fra andre med langtidssymptomer - jeg har en fornemmelse af at dette ikke tages alvorligt. Det hænger måske sammen med at både medicinalindustri og læger har en interesse i at forsvare antidepressiver. Det giver selvsagt penge til industrien, og for lægerne en det nem måde at "behandle" deres patienter på.
Log in eller Registrér for at kommentere.