Hjem Kvinder Brystforstørrende operationer

er der nogen som ved hvad der kan gøres?

hej folkens..
jeg er næsten 18 år og har dette her enorme problem.. mine bryster er ikke lige store (hhv en a og en d skål).. de fleste siger at det udligner sig med alderen, men nu har det været sådan siden at jeg begyndte at udvikle bryster for en del år siden.. og så var det her jeg tænkte, om i ved om der er mulighed for fx at få et tilskud et eller andet sted fra, sådan at jeg kan begynde at føle mig rigtig.. det er et utroligt stort psysisk problem og det nager mig virkelig.. så PLZ...!!

Kommentarer

  • Hvis forskellen er så markant, så synes jeg da, du i første omgang skal tale med din læge, der sikkert vil kunne henvise dig til plastikkirugi - men du skal naturligvis være fuldt udviklet, hvilket du sikkert også snart er.

    Når problemet er så markant, vil jeg faktisk mene, at du vil kunne blive opereret inden for sygesikringens rammer - altså uden egenbetaling.

    Dog - vil jeg fortælle dig, at min datter har samme problem som dig - der er virkelig en meget stor forskel. Hun har dog valgt ikke at gøre noget ved det - for husk nu, din personlighed sidder ikke i brysterne! Min datter har aldrig haft problemer med kærester, der egentlig har fundet det dybt facinerende med så forskellige bryster på samme kvinde, men køb af BH har da altid været et stort problem for hende.

    Hun har nu netop fået sit tredie barn, og der har heller ikke været problemer med amning og den slags - hvis du nu også tænker så langt ud i fremtiden, men jeg vil da foreslå dig også at tænke i de baner - fremtidigt barn og amning, hvis du bliver opereret. Sørg for også der at få god information inden et indgreb.

    Ingen mennesker er perfekte, og man bliver altså ikke lykkeligere af at blive gjort perfekt. Tænk dig grundigt om, der er jo også en risiko ved at lægge sig under kniven.

    Der ud over kan jeg sagtens forstå dig - det har da nok også været mig, der egentlig gerne ville hjælpe min datter, men heldigvis fandt hun ikke selv problemet så stort.
  • tak for det.. det vil jeg prøve at gøre..
Log in eller Registrér for at kommentere.