Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vejer for meget, men vil af med mine kvindelige fortrin.

Redigeret 17 august, 2011, 07:05 i Brystformindskende operationer
Hej.

Jeg er 32 år, og har altid været led og ked af mine kvindelige fortrin. ( Jeg har tilmed svært ved at siger ordet). Jeg vejer alt for meget, men for ikke rigtig gjort noget ved det fordi de påvirker mig så enormt meget.
Jeg går kun uden en stor trøje, hvis jeg er hjemme og så er det ikke engang sikkert jeg gør det. Og hellere være ved at gå til af varme end smide den store trøje. Jeg overvejer meget tit selv at gøre noget ved problemet.

Min læge siger at jeg skal tabe mig ca 20kg, og så kan det være jeg kan komme til en forundersøgelse. Hvad gør det når jeg føler mig så ekstrem hæmmet at bare det og gå en rask tur, ikke bliver til noget hvis jeg kan mærke de hænger dernede på knæene og klasker.

Jeg vil så gerne at jeg kunne føle mig nogenlunde tilpas i bare en t-shirt engang. Nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre, udover at gøre det selv.

Håber at høre noget.

Knus Vibbe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Må jeg spørge hvor meget er for meget (vægt) Jeg skal op til egen læge fordi jeg forhåbenligt kan blive henvist til en brystreduktion, jeg er 33 år, 165 høj vejer 80 kg og bruger en 75 H!! Ved jo godt jeg vejer lidt meget men bare en lille gåtur kan være en pine med den barm, og tal slet ikke om at gå i motioncenter! Det er frygtligt... Jeg håber de vil hjælpe dig! (og mig :-)
  • Indstillinger
    Allerførst så er det jo RIGTIG vigtig at få en bh der sidder ordenligt så brysterne IKKE hænger og dasker afsted!!! For når de er på plads så kan man motionere!
    Jeg har selv tabt 15 kg og er gået fra 80H til en 65 G - og kender dermed alt til hængebryster og bryster der hopper under gang. En god bh - den skal støtte ordenligt til hverdag og en rigtig god sportsbh til sport - også bare alm ture.
    Det offentlige hælper først med en brystformindskende reduktion når ens BMI er under 25 - så på med den gode bh og ud og få luft!!!
    Knus
  • Indstillinger
    ÅHH GID JEG HAVDE SET JERES INDLÆG NOGET FØR .,FOR NU ER DET JO IKKE SIKKERT I SER DETTE!!!!!!!!
    Jeg er 34 år og for 6 år siden fik jeg en bryst operation og tro mig det er det BEDSTE DER ER SKET I MIT LIV :=)))
    jeg vejede 96 kg ,tabte mig til 75 kg og gik til lægen og udtrykte mit store ønske-det var i maj måned,så kom jeg til forundersøgelse ,jeg målte 168 cm og vejdede som sagt 75 kg-jeg fik så besked at gå hjem og tabe mig til 69 kg og skulle så ringe ind ,når jeg havde den vægt..jeg gik hjem og tabte mig, greb knoglen da vægten stod på 69 kg, jeg kom til endnu en forundersøgelse,og skulle gå hjem og vente på indkaldelse...så kom den og d16 december lå jeg på operationsbordet og min vægt sagde 62 kg , for det her var virkelig en ny begyndelse.. de var virkelig imponeret over min vægt og det viste bare jeg ville det her -jeg fik en 80 b sagde de ,og det holdte stik :=)) jeg vågnede op efter operationen,og da de sagde at jeg skulle sætte mig op, (jeg fik et chok) for jeg fløj op i siddende stilling...byrden var væk og jeg kunne bevæge mig :=)))) jeg fik to panodiler af smertestillende, for det adrenalin kik jeg fik af den operatin (af noget man altid havde ønsket sig )var så høj ,at smerterne blev total overskygget...jeg siger bare ,kom igang,det er vidunderligt :)
    mvh en uovertruffen fuldt ud lykkelig brystpatient
  • Indstillinger
    Jeg fik foretaget operationen for 3 år siden...
    Jeg er 1.76 og vejede/vejer ca 65 kg, så man er nødt til at tænke på hvor vigtigt det er, at det hænger sammen. Hvis man er 20 kg overvægtig og får lavet brysterne mindre, så tænk på hvor uproportioneret kroppen vil se ud, hvis man får smidt de overflødige kg.

    Jeg vil give den anden bruger ret i, at en god BH gør underværker. Gå ned og bliv målt for man bruger ofte en helt forkert størrelse. Jeg blev målt da jeg stadig brugte størrelse kæmpe, og fandt ud af at jeg kun brugte 70 rundt om og ikke 80 som jeg hele tiden havde troet. Hvis BH'en sidder rigtigt rundt om, tager det presset fra skuldrene og det er ret vigtigt når man i forvejen bærer rundt på et par tunge bryster.
    Jeg kender godt følelsen af slet ikke at kunne holde ud at være i sin egen krop. Men prøv at se operationen som en gulerod for næsen, en motivationsfaktor for at få smidt lidt overvægt og få den operation du/I drømmer om. Prøv evt. en diætist eller få et program hos det lokale fitness center, for hvis man i forvejen har svært ved at komme igang er det måske en god ide at skulle møde op og holdes lidt i ørerne.
    Håber virkelig det lykkes for dig!
  • Indstillinger
    prøv forresten Pilates... Jeg er blevet helt pjattet med det.
    Alle kan gøre det, man opnår lynhurtigt resultater og man bliver ikke forpustet af det eller kampsveder. Det er super godt!
  • Indstillinger
    Takker for alle jeres kommentarer, blev overrasket da jeg så der var nogen der havde skrevet. Bare rigtig rigtig svært når man samtidig slås med en depression. Men skal gøre mit bedste. ss

    Knus Vibbe.
  • Indstillinger
    Har det samme problem.. Vejer 120 kg. og bruger hvad der svarer til en K-skål her i DK.. Hader mine bryster.. Men starter diæt op mandag, og snakker med lægen så snart jeg kan omkring emnet.. Ved godt jeg skal ned på et fornuftigt BMI, men regner med at det er bedst at snakke med lægen tidligt i forløbet.. :)
  • Indstillinger
    Ingen vil operere på overvægtige mennesker, hvis de overhovedet kan blive fri, da det for det første er utroligt svært at lægge snittene rigtigt p.g.a. fedt.
    For det andet er det svært at styre narkosen, hvorfor det ganske enkelt er langt farligere at lægge en overvægtig i narkose.
    For det tredje hele overvægtige ikke så godt som normalvægtige, og der er derfor langt større risiko for infektioner, ar, der skrider og lign. der alt andet lige vil skabe et dårligt resultat.
    For det fjerde kan en brystreducerende operation eller andre kosmetiske operationer forhindre et pænt resultat, når/hvis man faktisk taber sig, for ingen ved på forhånd, hvor man taber sig. Så pludselig kan man stå med en patient, der efter et vægttab skal have en brystforstørrende operation! Og det er altså aldrig ufarligt at operere folk.
    For det femte vil det også se mærkeligt ud, hvis en med en stor overvægt så har en minimal barm - og det vil være håbløst at finde tøj, der passer og sidder så bare nogenlunde.
    For det 6. er der hele den psykiske side af sagen. Ofte har overvægtige også psykiske problemer, og derfor tror, at de vil blive lykkelige, hvis bare.....men sådan spiller klaveret sjældent. Så hvis du har en depression, får du næppe nogen til at operere dig med mindre, det er livsnødvendigt.
    Mit forslag vil være, at du går i behandling for din depression. Køber en god sportsbh og begynder at gå en lang tur hver dag. Det vil hjælpe på din vægt, og det vil hjælpe på din depression. Motion er en af de bedste behandlingsformer mod depression, så en god bh og et par gode sko og så op af sofaen med dig.
    Hvis du ikke har et arbejde eller en uddannelse, så vil det være en god idé at gå i gang med enten det ene eller det andet. At lave noget, der udfordrer en, der optager ens tid og tanker er godt. At sidde hjemme og kukkelure er dårligt. Så beslut dig for, om du virkelig VIL tabe dig, og du virkelig vil af med din depression, eller den giver dig så mange "gevinster", at du reelt ikke ønsker at ændre på situationen, og gør så noget!
    Håber alt det bedste for dig.
  • Indstillinger
    Cirkeline:

    Jeg tror, at dit indlæg er rettet til trådstarter..? Så vil jeg lige indskyde, at tråden, på nær indlægget lige før dit, er fra 2009 :)

    Men jeg vil komme med en kommentar til det du skriver om operationer.

    Helt enig i, at en kirug næppe vil udføre kosmetiske operationer ved overvægt, på grund af de punkter du opremser, men det du siger i dit 5. punkt om, at det vil se mærkeligt ud, hvis en overvægtig har meget små bryster er simpelthen noget pjat at liste som et argument for ikke at operere en person.
    (Og jeg tror ikke det er sværere at finde tøj med små bryster end det er med en K-skål - uanset hvad, så er det da ikke en grund en kirurg kan bruge for ikke at ville operere).

    Der findes kvinder som ikke ønsker at have store bryster, og kvinder som ikke ønsker at have små bryster (og transpersoner som ønsker at have eller slet ikke ønsker at have bryster), og din personlige holdning til hvad der ser "mærkeligt" ud har intet som helst at gøre med hvorvidt en person kan og/eller vil få lavet, mindsket eller forstørret sine bryster.


    Koneko:
    Også til dig: Tråden er fra 2009 - bare så du ikke har for store forhåbninger om svar fra dem der har skrevet i den.

    Tror du har helt ret i, at det er en god idé at involvere lægen allerede nu. Så kan du fx. komme i et forløb hos vedkommende med jævnlig vejning og pep talks.
    Håber du kan holde motivationen oppe!
    Pøjpøj med projektet :)
  • Indstillinger
    Beklager Anna, men det betyder faktisk noget for de fleste plastikkirurg, hvordan slutresultatet kommer til at se ud. Derfor vil de færreste - i det mindste i den mere seriøse ende af standen - ikke foretage en operation, hvor proportionerne bliver "unaturlige" eller helt forkerte. Det er altså IKKE en personlig holdning!
    Derudover er det svære at finde tøj, der passer. Det er de færreste, der f.eks. passer en str. 52-54, der samtidig har en b-skål. Derfor er tøjet også stort for oven, og vil af den grund komme til at sidde underligt.
    Og nej, jeg havde ikke set, at tråden var fra 2009 - så håber, at trådstarteren har fundet en løsning i mellemtiden, og har fået det bedre. Med eller uden kirurgi :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.