Hjem Rusmidler Alkohol

Betaling af afbrudt minnesoteophold

Redigeret 19 maj, 2009, 19:35 i Alkohol
Er der nogen der har erfaring med betaling af et afbrudt minnesoteophold ?.
Har et familiemedlem, som meget stærkt beruset kontaktede nogle mennesker fra AA. De kom og hentede hende og kørte hende til et behandlingssted i Jylland, uden skriflig samtykke fra nogen af hendes familiemedlemmer. Hun forlader stedet i løbet af natten og tager hjem og hører herefter ikke noget fra behandlingsstedet, før hendes mand modtager en regning på 20.000kr., for transport, samt en overnatning. Hun fortæller at hun på vej derop beder om at blive kørt hjem igen eller blive sat af, det bliver ikke efterkommet. Der bliver på vej derop købt en flaske vodka til hende som hun får om på bagsædet og bare kan drikke af.
Hun husker, at da hun ankommer til behandlingsstedet, kommer hun op på et kontor, hvor der er en behandler, samt de to mennesker fra AA. Hun mindes at der kommer nogle papir frem og kan muligvis have skrevet under på noget.
Det er her mit spørgsmål kommer frem, for på deres hjemmeside står der at der skal betales 20.000 ved indskrivelse og en indlæggelse skal underskrives af en pårørende.
Er hendes mand forpligtet til at betale de 20.000 kr., hører meget gerne fra andre med ligende erfaringer.
Det skal lige understreges, at jeg naturligvis mener at der er nogle udgifter hun skal dække, men 20.000 for en tur til Jylland med en overnatning, mener jeg er rent tyveri.

Kommentarer

  • Det lyder da helt sindssygt hvis hun skal betale noget som helst overhovedet!
    Hun var fuld da hun ankom, hun har ikke haft en jordisk chance til at overveje noget som helst - hun søgte udelukkende desperat hjælp nu og her, - det havde nok været bedre med en psykisk skadestue eller lignende... lyder godt nok som en skræmmende historie - jeg troede de var til for at HJÆLPE alkoholikere - ikke udplyndre dem!
Log in eller Registrér for at kommentere.