Hjem Sind og psyke Incest og seksuelt misbrug

TV2: Pædofil i børnehaven

Helene2Helene2
Redigeret 10 januar, 2014, 05:09 i Incest og seksuelt misbrug
Jeg har lige set første del af de to afsnit med 'Pædofil i børnehaven' på TV2 om sagen i Beder.
2. del sendes på torsdag d. 07.05.09.
Desværre ser det ikke ud til, at udsendelsen i aften bliver genudsendt.

En utroligt god udsendelse efter min mening. Endeligt, endeligt, endeligt, noget grundig, seriøst, dybdeborende og nuanceret og realistisk journalistik om emnet i stedet for kun det overfladiske og sensationsprægede.

En stor cadeu til de forældrepar der er stået frem og til TV2 dok.
Og hvor har du ret Menneskebarn, i dit tidligere indlæg, hvor du skrev, at der ER nogen, der ser noget. Ingen kan sige sig fri for ansvaret for at passe på de børn, vi er i kontakt med.

Se evt. på http://programmer.tv2.dk/dok/
Her til aften er der chat med de tre forældrepar, der stod frem og også links til yderligere information om sagen m.m.

Hilsen Helene

Kommentarer

  • jeg har også set denne udsendelse ---den var godt fremlagt og dækket
    men jeg forstår bare ikke at det kunne køre i flere-år
    uden ledelsen har gjordt noget ----de har fået flere advarsler om at der foregik noget mystisk
    og bare dækket over det
    jeg syntes det er uforskammet --over for børnene først og fremmes --men også en hån mod dem der har gjordt opmærksom på det
    de har også været dårlige kollegaer over for den unge mand som fik lov til at køre linen så langt ud ----han skulle være stoppet og have hjælp for længe siden
  • hej jeg er en nervøs far som synes min søn sebastian på tre år har opført sig underligt de sidste fire dage.
    det er stardede med han de sidste 4 dage er kommet hjem fra børne have og sagt far ondt i maven far ondt i numsen.. da vi så har haft ham i bad om aftenen har han været rød og hævet omkring numse hullet.. vi har tænkt okay han er jo lige stoppet med ble så det er nok toilet papiret der gør det. men så i dag d 9-1-2014, mens jeg sad med ham og fant en tegnefilm på computeren tog han mig i skriddet og sage u u u u som nærmest en stønne lyd, jeg blev helt hvid i hovedet og utrolig forskrækket,, og så skælkte jeg ham ud. senere på aftenen prøver vi stille og roligt at spørge ind til hvorfor han gør sån,, så siger han kevin i børnehaven slår min mave og piller mig i numsen... så spørger jeg piller han dig os i skridtet og han siger ja. så spørger jeg hvor gør kevin det henne og han siger i lege rummet (det så det rum de må lege vildt i) kevin er på min søns alder,, men jeg er vildt bange for hva der forgår og synes det er utrolig mærkeligt min søn ligepludselig gør de ting... mangler råd.. i morgen når min søn skal afleveres trækker jeg lederen af børnehaven til side og fortæller ham de ting... jeg ved godt børn er nysgerri på dem selv men i mine øjene lyder det helt forkert.. jeg tager gerne i mod råd og min mail adresse erstevenkyrell@jubii.dk
  • Jeg må sige, jeg er ked af du skældte dit barn ud. Da jeg var barn var jeg ude for at blive gramset på. Ingen opdagede det og jeg turde ikke sige noget til mine forældre af skræk for netop at blive skældt ud.
    Han har jo bare vist, hvad der eventuelt foregår.

    Hvis det var mit barn overlod jeg ham ikke til børnehaven før jeg vidste hvad der foregik.
    Hvis Kevin er på samme alder bør han stille og roligt gøres opmærksom på at sådan gør man ikke. Og så SKAL der holdes øje med børnene. Jeg har desværre set det gør de ikke altid i børnehaven.
  • Hvis Kevin også er et børnehavebarn, så er det jo ikke pædofili. Det er meget almindeligt at børn leger "numselege", men heller ikke i den forbindelse er det i orden, hvis dit barn oplever det som overgreb.

    Men helt klart - kontakt børnehaven, fortæl hvad dit barn er udsat for, for det er der, der skal skrides ind overfor det her.
  • Og husk, hvis Kevin er på samme alder at behandle han nænsomt.

    Hvis de er på samme alder er de jo nok enige om "julelegen"
Log in eller Registrér for at kommentere.