Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

vedr. dagbogskrivning æ;ø;å.

Redigeret 28 april, 2009, 02:26 i Forslag og kommentarer
Jeg har lagt mærke til at når man skriver de sidste 3 bogstaver i alfabetet, så fremkalder det noget helt andet.
istedet for ø står der ø
istedet for æ står der Ãbrvbar;
istedet for å står der Ãyen.
Det er meget svært at distrahere fra det. Måske er det medvirkende til, at folk ikke gider at skrive der og vælge at skrive i debatten i stedet for. Jeg kan se at der sker mere i debatten ihvertfald. Jeg vil gerne høre hvordan andre har det, men har lidt berøringsangst med at deltage i det mere offentlige forum, fordi jeg ikke føler mig så stærk at jeg kan give input og gode råd. Lige nu har jeg mere brug for et lille kig ind i hvordan klarer andre det svære: som f.eks. depression og angst.
Håber I vil ændre dette problem.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ayasis

    Jeg har kigget efter i din dagbog, og det var da frygteligt. Jeg har også selv prøvet at lave et forsøg med dagbogsskrivning for lidt siden, og der sker det samme hos mig. Så det må være en generel fejl.

    Hvis jeg var dig, ville jeg sende en besked til Netdoktor og fortælle dem om problemet. For det må jo rettes.

    Hvordan du kommer i kontakt med Netdoktors redaktion, kan du se nederst på den alfabetiske fortegnelse over debatemner. Ud for ”Information om Netdoktor” klikker du på ”kontakt”, og på den side, der derefter kommer frem, klikker du på ”skriv til redaktionen her”.

    Du har ret. Det er ikke så sært, at ingen gider skrive dagbog under disse forhold. Men egentlig tror jeg ikke, at der er ret mange, der har opdaget denne fejl.

    Jeg kan forstå på dig, at du tidligere har brugt dagbogen, dengang ”Depression & Angst” udgjorde et selvstændigt forum, som man skulle være medlem af, mens man ikke behøvede at være medlem for at skrive under alle de andre debatemner på Netdoktor.

    Dengang benyttede jeg også dagbogen flittigt. Der kom mange søde og kloge kommentarer til de problemer, man skrev om. Der var i perioder en meget fin stemning af solidaritet og hjælpsomhed. Og vi kendte hinanden indbyrdes, mange af os.

    Når jeg ikke længere ønsker at bruge dagbogen som jeg gjorde dengang, skyldes det, at alle medlemmer af Netdoktor kan se, hvad man skriver. Og det ønsker jeg ikke. I Netdoktors debatter er der engang imellem folk, der bare ønsker at skabe ballade, og den slags vil jeg ikke udsætte mig for.

    Men jeg håber, at problemet med dagbogen snart bliver løst.

    Mange hilsner og god påske

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Mange tak!
    Jeg går i igang med at skrive direkte til redaktionen.
    Ja, det er rigtigt at jeg har været bruger af den ældre version af netdoktor. Gled lidt væk fra det i en længere periode og har nu lyst til netop at bruge dagbogskrivningen som afløb/rensning af hovedet. Der er ligesom ikke plads til alt det svære og kan ikke forestille mig at sidde og "aflevere noget" til bekendte eller familie. Der er ikke rigtig noget at stille op - er heller ikke interesseret i en reaktion på hver eneste tanke jeg skrive ned herinde. Men håber at opleve andre skrive dagbog så man ikke føler sig så ensom med sin sygdom. Problemet bliver bare større ved at gå alene med det.
    Jeg nåede ikke at støde på de personer som ønsker at skabe problemer for andre, men noget tyder på at de også har store problemer hvis de har brug for at få svage personer ned med nakken. Det kunne være man skulle forslå at have vennerliste så kun de kunne læse ens dagbog. Man har muligheden for at gøre dagbog privat ( andre kan ikke læse den ) men vil gerne holde fast ved at nogen gange har man brug for at lære/se at andre har det svært. Jeg forestiller mig at de mennesker der har taget deres eget liv havde brug for at se at de ikke var de eneste der syntes livet var svært. At nogen af dem har opgivet, fordi andre ser ud til at klare alle forhindringer med selvtilliden intakt. Jeg ved bare, at lige nu er der ikke mennesker omkring mig som kender min usikkerhed til fulde. Jeg er meget god til at holde masken og meddeler ikke frivilligt noget som helst. På denne måde afprøver jeg at sætte ord på ting som jeg aldrig har delt med andre endnu.
    venlig hilsen
    ayasis
  • Indstillinger
    Hej Ayasis

    Jeg har i dag prøvet at skrive i dagbogen endnu en gang, og det viser sig, at problemet stadig ikke er løst. Vi må nok have nogle flere til at skrive til Netdoktor om problemet. Jeg sender også en mail til dem snarest.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej alle

    Jeg har i dag sendt en mail til redaktionen@netdoktormedia.dk med følgende tekst:

    Hej Netdoktor

    Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at problemet med bogstaverne æ, ø og å, som opstår ved dagbogsskrivning, stadig ikke er løst.

    Ayasis gjorde opmærksom på problemet her:

    viewtopic.php?f=3&t=19888

    Jeg går ud fra, at Ayasis dengang sendte jer en beskrivelse af problemet.

    Jeg har selv prøvet at skrive dagbog 3 gange, senest i dag, og der opstår hver gang noget ulæseligt rod på grund af dette problem.

    Jeg håber, at I vil gøre noget for at løse problemet.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    hej vil bare sige at det ikke kun er her på netdoktor det er sådan, på facebook kommer der også de her underlige stavelser :-) mn håber da det bliver løst. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.