Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til opgave

Redigeret 5 juni, 2012, 12:48 i Børn med ADHD
Hej alle sammen.
Jeg er en pige på 18, som er igang med mit afsluttende projekt på SOSU grundforløb, og jeg har valgt og arbejde med ADHD. Jeg har valgt det fordi når jeg en dag er færdig med min uddannelse til pædagog, skal jeg ud og have med adfærdsvanskelige -og omsorgssvigtet børn/unge og gøre, og der vil jeg kunne støde ind i ADHD personer.
Mit spørgsmål til jer er så:

- Ved i hvad der præcis sker oppe i hjernen når man har ADHD?
- Hvordan påvirker og skader det jeres barn fysisk, psykisk og socialt at have ADHD?
- Hvad er årsagerne til, at få ADHD?
- Er der nogle kendte behandlingsformer af ADHD?

Eventuelt ved i hvor man kan finde billeder af hjernen, så jeg vil kunne forklare hvad der sker når man har ADHD?

På forhånd tak
MVH Jeanne Nielsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har to børn med ADHD og vil gerne hjælpe dig med din opgave. Jeg synes det er lidt svært at forklare om her men hvis du stadig har brug for hjælp er du velkommen til at skrive til mig på min mail og feks. ligge dit telefon nummer så du kan få svar på det du har brug for. Jeg har læst en del, været på kurser og er ved at uddanne mig som lærer. Så jeg har lidt viden udover at have de to børn her hjemme med diagnosen ADHD. Min mail er dmmbandersen@hotmail.com
  • Indstillinger
    hejsa
    jeg er en kvinde på 30år der for ca 6mdr siden fik afvide at jeg har adhd....
    jeg har ik ligefrem haft et nemt liv, fra jeg var hel lille har der altid været krudt i r.... på mig, har som man siger haft 10film i hovede og ku ik finde ud af hva jeg sku fortage mig for det endte altid med at jeg var gang i 3-4 ting ad gangen.... pyha siger jeg bare nu..
    efter jeg fik diagnosen lettede det inde i mig for nu vidste jeg hvorfor jeg ik har haft det nemt....
    har 2 børn idag på 3 og 6år, den ældste er til udredning på børnepsy, han viser mange tegn på adhd, eks kan han ik kender til koncekvenser for sine handlinger, udbryder ligepluslig vold eller skal kaste ting gennen lokalet helt uden grund, spørg man ham hvorfor han gjorde det siger han bare jamen det sku jeg bare, ved ik hvorfor....
    har så læst en børnebog der hedder "der lever en løve inde i mig" det er lige præcis det der sker for børn med adhd...
    hvis du vil skrive lidt sammen kan du skrive til min mail som er karimaogmichael@hotmail.com
    hilsen khansen
  • Indstillinger
    Hej Jeanne Nielsen

    Ville bare lige høre om du stadig har nogen svar til den opgave du har lavet for jeg er nemlig osse i gang med at tage grundforløbet på SOSU , og skal snart op til eksamen i ADHD , og kan ikke rigtigt komme i gang , er det noget du kan hjælpe mig med ??

    Hilsen Tania Kristensen..
Log in eller Registrér for at kommentere.