Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kontaktlinser

Redigeret 7 januar, 2009, 10:52 i Åben debat om øjne
Hej,
Jeg er i gang med at prøve kontaktlinser, og har så fundet ud af at der vil være næsten op til 50% rabat ved at købe dem online. Men er der en der kan hjælpe mig med et par spørgsmål vedr. det?
Kan man gå ind til en optikker og få at vide hvad man bruger af styrke, altså en gratis synsprøve?
Hvordan fungere det, når man skal have et kontroltjek, som jeg har forstået man skal have et par gange om året? Er det evt. noget man kan få ved en øjenlæge, eller skal man betale sig fra det ved en optiker?
Håber en eller flere kan hjælpe mig, og evt. komme med nogle gode steder at købe dem online.

Mvh Christian

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Christian

    Jeg bruger også kontaktlinser, og er tilknyttet en optiker, som jeg rutinemæssigt går til tjek hos. Jeg synes det er meget rart altid at have et sted at kunne henvende sig, hvis der skulle være noget galt. Men du har da ret i, at man kan spare mange penge ved at bestille dem på nettet - fordelen ved optikeren er jo bare, at tjekkene dernede indgår i dit abonnement på linserne, så det skal du ikke betale for. Og så er du hele tiden opdateret på, vhilken styrke du skal bruge. Det kan man jo ikke måle selv, og så skal du jo et sted en en gang imellem alligevel for at få det tjekket, og jeg tror det koster penge hos en øjenlæge. Jeg ved det ikke - og det er da værd at tjekke ud.

    Der er bare helt klart også fordele ved at være tilknyttet en optiker - selvom det måske umiddelbart virker lidt dyrere! :-)

    kh Blyanten
  • Indstillinger
    I øvrigt, så er jeg selv steget i styrke nogle gange inden for de seneste år, så jeg har haft godt brug af de der rutinetjek, hvor jeg hver gang er gået en kvart op...
Log in eller Registrér for at kommentere.